نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس تأکید کرد:

مسئولان باید پروتکلی برای فعالیت نانوایی‌ها جهت مقابله با کرونا بنویسند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه تبادل پول و وجود صف در نانوایی‌ها می‌تواند عاملی برای انتقال ویروس کرونا باشد از مسئولان حوزه سلامت و تغذیه خواست تا پروتکلی جهت رفع این مشکل بنویسند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، محمد حسین قربانی در مورد انتشار خبری از سوی رئیس انجمن تغذیه ایران مبنی بر اینکه یکی از راه‌های بسیار مهم انتقال غیرمحسوس ویروس کرونا به داخل منازل، نان‌های سنتی هستند، گفت: مسئولان این حوزه باید پروتکل لازم برای رعایت بهداشت در نانوایی‌ها را بنویسند، ضمن اینکه یکی از اصولی که از انتقال ویروس مقاوم کرونا جلوگیری می‌کند، رعایت اصول بهداشتی است.

صدور بخشنامه وزارت نفت به جایگاه‌های سوخت اقدامی درخور برای مقابله با کرونا بود

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون وزارت نفت در اقدامی درخور بخشنامه کرده است که تمام متصدیان امور در جایگاه‌های سوخت باید برای هر خودرو بنزین بزنند یا در نقل و انتقال پول هر فردی از کارت بانکی خود استفاده کند.

وی تصریح کرد: البته نان در تنور با حرارت بالا پخته می‌شود که خود عاملی برای ضدعفونی و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا است، اما انتقال ویروس زمانی اتفاق می‌افتد که پول پرداخت می‌شود، بنابراین برای این بخش یا باید مشتریان خود اقدام به پرداخت از طریق کارت بانکی کنند یا دقیقا همان مبلغ پول را ارائه دهند تا مبادله‌ای صورت نگیرد، همچنین گرم کردن مجدد نان قبل از مصرف باعث از بین رفتن ویروس کرونا می‌شود که لیپیدی بوده و با حرارت بالا از بین می‌رود.

درب و پنجره‌های نانوایی‌ها کانونی برای انتقال ویروس کرونا هستند

قربانی یادآور شد: درب و پنجره‌های نانوایی‌ها به دلیل تردد مداوم افراد مختلف به کانونی برای انتقال ویروس تبدیل می‌شوند، بنابراین لازم است توسط افراد فعال در نانوایی ضدعفونی شده و مشتریان هم از تماس دست یا نان با این بخش بپرهیزند، از سوی دیگر صف‌های نانوایی‌ها به دلیل عدم رعایت فاصله می‌توانند عاملی برای انتقال این ویروس باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: هم‌اکنون ویروس کرونا در تمام کشور پراکنده شده و وجود رطوبت و پایین بودن دما باعث ماندگاری این ویروس در مناطق مختلف کشور شده است، بنابراین رعایت اصول بهداشتی و استفاده از دستکش و ماسک یا کیسه فریزر به عنوان پوششی برای دست‌ها به ویژه در زمان خرید باید مورد توجه قرار گیرد.

نائب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در پایان رفع این ویروس که از آن به عنوان بحران و دشمن مخفی یاد کرد که مشکلات گسترده‌ای در کشور ایجاد کرده است را در گروی رعایت اصول بهداشتی و اتحاد ملی دانست.

Share