دبیرکل سازمان جهانی بهداشت:

مهار کروناویروس امکانپذیر است | اکنون جهان در قلمرویی ناشناخته قرار گرفته است

پس از افزایش تلفات جهانی ویروس کرونا و نرخ مرگ و میر کووید-۱۹، اکنون تصور می‌شود که میزان کشندگی این ویروس ۳.۴ درصد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شمار موارد ابتلا به کروناویروس در سراسر جهان در حال حاضر از ۹۳ هزار مورد در بیش از ۷۷ کشور فراتر رفته و بیش از ۳۲۰۰ کشته بر اثر آن گزارش شده است.

روز سه‌شنبه فقط ۱۲۵ مورد جدید ابتلا در چین گزارش شده است. این آمارها در کره جنوبی بیش از ۶۰۰ نفر و در ایتالیا ۵۲۳ نفر بوده است.

در ایالات متحده آمریکا با افزایش شمار مبتلایان به بیش از ۱۰۰ نفر از جمله دو مورد در نیویورک و جان باختن ۹ نفر نگرانی‌ها با توجه به تاخیر در انجام تست‌های تشخیصی بیشتر می‌شود. شیوع این بیماری در یک مرکز نگهداری و مراقبتی سالمندان در واشنگتن منجر به صدور هشدارهایی در این مورد شده است. پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده شمار مبتلایان و قربانیان این کشور با انجام تست‌های بیشتر به طور فزاینده‌ای افزایش یابد.

تدروس ادهانون، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که خطر شیوع بیشتر این ویروس در سراسر جهان هنوز هم وجود دارد اما بررسی شیوه کنترل و نگهداری در کره جنوبی نشان می‌دهد که مهار کروناویروس با انجام برخی اقدامات ممکن است.

وی هم‌چنین اظهار داشت که اکنون جهان در قلمرویی ناشناخته قرار گرفته است، چرا که پیش از این هرگز ویروس تنفسی با چنین میزانی از شیوع در جوامع وجود نداشته که در عین حال با برخی اقدامات قابل مهار باشد.

تدروس ادهانون با تاکید بر لزوم حذف رفتارهای معمولی چون دست دادن با یکدیگر، بیان کرد: مهار کووید-۱۹ امکانپذیر است و باید در اولویت اول برای همه کشورها باقی بماند.

ترس از ابتلا به کووید-۱۹ در پی شیوع کروناویروس عادات روزمره بسیاری را در سراسر جهان تغییر داده‌ است. در برخی مناطق دست دادن جای خود را به زدن پاها به یکدیگر داده و این موضوع حتی در میان ورزشکاران جهان نیز در میان مسابقات دیده می‌شود. حتی بسیاری از مقامات و سیاستمداران نیز از دست دادن با یکدیگر خودداری می‌کنند.

به گزارش رویترز، اقتصاد جهانی نیز تحت تاثیر شیوع کروناویروس قرار گرفته و بانک مرکزی آمریکا نیز در امان نبوده است. به طوری که بانک مرکزی فدرال آمریکا روز سه شنبه در تلاش برای جلوگیری از ریزش اقتصادی ناشی از بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ نرخ بهره را به میزان نیم درصد کاهش داد.

Share