استاندار گیلان در گفتگوی زنده با شبکه های مختلف سیما:

۵۰ شهر گیلان درگیر برف بودند | اسکان اضطراری ۵۰۰ نفر از هم وطنان

استاندار گیلان اظهار کرد: ۵۰ شهر از ۵۲ شهر استان گیلان درگیر برف بودند و ارتفاع برف به گونه ای سنگین است که در ارتفاعات، از دو متر نیز تجاوز می کند و در مناطق جلگه ای همانند اطراف رشت، بارش یک متر و ۲۰ سانتیمتر گزارش شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع عصر سه شنبه در گفتگوی زنده با بخش ۱۳ شبکه خبر، بخش ۱۴ شبکه یک سیما و نیز شبکه استانی باران؛ با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به آغاز بارش برف در مناطق غربی استان گیلان از عصر یکشنبه گذشته و در مناطق مرکزی از بامداد دوشنبه اشاره کرد و با بیان اینکه پس از اعلام هواشناسی جلسه ستاد مدیریت بحران با فوریت برگزار و تقسیم کارها صورت گرفت، افزود: مقرر شد دستگاه ها براساس تجهیزات و امکانات موجود اقدامات لازم را به عمل آورند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: ۵۰ شهر از ۵۲ شهر استان گیلان درگیر برف بودند و ارتفاع برف به گونه ای سنگین است که در ارتفاعات، از دو متر نیز تجاوز می کند و در مناطق جلگه ای همانند اطراف رشت، بارش یک متر و ۲۰ سانتیمتر گزارش شده است.

زارع خاطرنشان کرد: حجم بالای بارش برف، موجب انسداد برخی راه ها از جمله اسالم به خلخال و پونل به خلخال شد و محور آستارا به اردبیل بازگشایی شده است.

وی با بیان اینکه به سبب عدم رعایت توصیه‌های راهداری و پلیس در استفاده از زنجیر چرخ در مسیر امامزاده هاشم به رشت برخی خودروهای سبک درگیر برف هستند، اظهار داشت: ۵۰۰ نفر از هموطنان در راه مانده، اسکان اضطراری شدند.

استاندار گیلان گفت: به واسطه اینکه این مسیر، راه جایگزین ندارد؛ تلاش‌های نیروهای امدادی برای آزادسازی خودروها و بازگشایی مسیر با بریدن بخشی از گاردریل و تردد در مسیر عکس آزادراه با قوت ادامه دارد که انتظار داریم در ساعات آتی به مسیر خود ادامه دهند.

زارع تاکید کرد: شهرداران با تجهیزات و ماشین آلات در اختیار، نسبت به برف روبی و گشایش معابر اصلی اقدام کنند و خدمت رسانی به مردم که از ساعات ابتدایی بارش ها شروع شده؛ با جدیت تداوم داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: بارش در مناطق غربی و مرکزی قطع شده و هم اکنون شدت بارش ها در مناطق شرقی است که انتظار می‌رود از آخرین ساعات امروز، بارش ها قطع شود.

وی از مردم خواست تا از سفرهای غیرضروری به گیلان خصوصاً مرکز استان خودداری کنند تا در روزهای آتی و با مساعد شدن شرایط جوی، میزبان آنان باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش های آب آشامیدنی و گاز مشکلی نیست، افزود: به دلیل وزش شدید باد و بارش برف، به تاسیسات برق خسارت وارد شده و به سبب پارگی خطوط شبکه، قطعی برق مقطعی شش درصد از مشترکان را شاهد هستیم.

وی گفت: ۲۵۴ اکیپ عملیاتی توزیع برق و برق منطقه‌ای برای وصل شدن برق مشترکان حضور میدانی داشته و در تلاش برای برقراری برق مشترکان هستند.

استاندار همچنین از تعطیلی تمامی مقاطع تحصیلی استان در فردا (چهارشنبه) خبر داد و گفت: انتظارم از مردم این است همچون همیشه خدمتگزاران خود را در تقویت عملیات برف روبی و پاکسازی معابر یاری کنند.

Share