مدیرکل امور بانوان گیلان خبر داد:

کاهش گفت‌وگوی خانوادگی به ۱۲ دقیقه در روز | رتبه دوم استان گیلان در انتصاب بانوان

مدیرکل امور بانوان گیلان آموزش مهارت‌های زندگی را یکی از اولویت‌های مهم حوزه زنان و خانواده دانست و یادآور شد: گفت‌وگو بین اعضا یکی از عناصر غایب در خانواده‌های ماست و براساس آمارها به ۱۲ دقیقه در روز کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، مدیرکل امور بانوان گیلان آموزش مهارت‌های زندگی را یکی از اولویت‌های مهم حوزه زنان و خانواده دانست و یادآور شد: گفت‌وگو بین اعضا یکی از عناصر غایب در خانواده‌های ماست و براساس آمارها به ۱۲ دقیقه در روز کاهش یافته است.

زهرا یعقوب‌نژاد امروز(نوزدهم بهمن‌ماه) در همایش «ماندگاران صبور» که با محوریت تجلیل از مادران و همسران شهدای گیلانی دفاع مقدس و مدافع حرم در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر استان گیلان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: دهه فجر یادآور مجاهدت زنان و مردانی است که با حضور اثرگذار خود پیروزی را رقم زدند.

وی دهه فجر را فرصت مناسبی برای مرور آرمان‌های امام راحل و بازخوانی اولویت‌های انقلاب دانست و افزود: عزت و اقتدار امروز کشور و نظام را مرهون شهدا و صبر و ایستادگی خانواده‌های معظم آنان هستیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه مادران و همسران شهدا ارزشمندترین هدیه را برای دفاع از اسلام و انقلاب و وطن اهدا کردند، گفت: شهدا در دامان مادرانی پاک و مومن پرورش یافتند و حماسه‌ساز تاریخ شدند.

یعقوب‌نژاد از تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان گیلان در هفته گذشته خبر داد و عنوان کرد: امروز گیلان دارای یک برنامه مدون در حوزه زنان و خانواده است.

وی آموزش مهارت‌های زندگی را یکی از اولویت‌های مهم حوزه زنان و خانواده دانست و یادآور شد: گفت‌وگو بین اعضا یکی از عناصر غایب در خانواده‌های ماست و براساس آمارها به ۱۲ دقیقه در روز کاهش یافته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان جامعه موفق را در گرو خانواده‌های موفق دانست و اظهار کرد:‌ امروز خانواده‌ها نیازمند پرداختن به مهارت گفت‌وگو هستند.

وی از نامگذاری ۲۶ بهمن لغایت دوم اسفند تحت عنوان «هفته بزرگداشت مقام زن و مادر» خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی احیای جایگاه واقعی زن مسلمان ایرانی است. در تاریخ انقلاب تاکنون شاهد ارتقای شاخص حضور زنان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و علمی و سیاسی هستیم.

یعقوب‌نژاد نرخ باسوادی در گیلان را بسیار بالاتر از مینگین کشوری دانست و اضافه کرد: گیلان جزو استان‌های با بیشترین زنان تحصیلکرده و عضو هیئت علمی در سطح دانشگاه‌هاست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با اشاره به رتبه دوم استان در انتصاب بانوان، افزود: خوشبختانه مسئولان و برنامه‌ریزان به توانمندی بانوان باور دارند و باید این خودباوری در زنان جهت پذیرش مناصب مدیریتی ایجاد شود.

وی عدالت جنسیتی را محور سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده دانست و یادآور شد: شاخص‌های عدالت جنسیتی در هشت حوزه تعریف و به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

همایش «ماندگاران صبور» از سلسله سمینارهای آموزشی مهارت‌های زندگی است که از سوی معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان و با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی، جمعیت هلال احمر استان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان برگزار شد.

Share