مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان

در دیاری هستیم که مادرانش فرزندانی را پرورش دادند که افتخار کشور هستند

رفیعی با اشاره به اینکه همیشه فرزندان در مقابل مادران خود کودک هستند، گفت: انسان همیشه نیاز به محبت مادر دارد و این در هیچ سنی خجالت نخواهد داشت و فرزندان قلبشان برای مادران و بلعکس می‌تپدد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فاطمه رفیعی صبح امروز در نخستین آیین نکوداشت مقام مادران نمونه استان گیلان در سالن بانک ملی رشت با بیان اینکه مقام مادر را نمی‌توان در جملات بیان کرد، گفت: یکی از نعمتهایی بزرگی که خدا به انسان داده، مادر است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان یادآور شد: پاسداشت مادران چیزی کمی است که انجام می‌دهیم و امیدوارم خداوند به ما توفیق دهد تا بتوانیم قدردانی خود را از مادرانمان ابراز کنیم.

رفیعی با اشاره به اینکه همیشه فرزندان در مقابل مادران خود کودک هستند، گفت: انسان همیشه نیاز به محبت مادر دارد و این در هیچ سنی خجالت نخواهد داشت و فرزندان قلبشان برای مادران و بلعکس می‌تپدد.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنم در سرزمین و دیاری هستیم که مادرانش فرزندانی را پرورش دادند که افتخار کشور هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان تصریح کرد: امروز در جمع ما مادرانی هستند که دارای تمکن مالی نبودند اما توانستند فرزندانی لایق را به جامعه تحویل دهند.

وی افزود: هر کدام از زنانی که امروز اینجا هستند می‌توانستند در جایی مشغول باشند اما مادری را در اولویت قرار دادند.

رفیعی در ادامه گفت: دوست داشتم که مادرم اینجا بود و به او می‌گفتم که تو را دوست دارم و آنچه امروز دارم از زحمات بی توقع توست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه این مادران طبق شاخص‌های اعلام شده از سوی بنیاد فرهنگی و بین‌المللی مادر ارزیابی شدند تصریح کرد: بیش از ۶۰ مادر نمونه از سوی استان گیلان توسط مشاوران مورد ارزیابی شاخصه‌های بنیاد مادر قرار گرفتند و در نهایت ۱۷ مادر نمونه شاخص منتخب شده در نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر استان گیلان تجلیل می‌شوند.

مادران هستند که آینده سازان کشور را می سازند

در ادامه جلسه غلامرضا محمدی مدیرعامل و موسس بنیاد فرهنگی بین المللی مادر با بیان اینکه مادر و پدر خالق ما بر روی زمین هستند، گفت: باید به والدین به خصوص مادر احترام بگذاریم.

وی ادامه داد: از اهداف مهم بنیاد بین المللی مادر آشنا ساختن بیشتر جامع به ویژه نسل جوان به جایگاه و نقش مقامن مادر، تببیین و تاثیر نقش مادران در ساختن جامعه ای ایده ال، پررنگ تر ساختن مسوولیت های جامعه، آموزش مسئولیت‌های خطیر مادری، ایجاد مراکز مشاوره برای مادران رفع تنگناهای نظیر فرهنگی، اجتماعی و حقوقی، فراهم کردن زمینه آموزش از مهدکودک و انتخاب مادران نمونه است.

محمدی در پایان گفت: این مادران هستند که آینده سازان کشور را می سازند.

در پایان از ۱۷ مادر نمونه استان گیلان به همت استانداری و مادر شهیدان یوسفی به همت امور بانوان فرمانداری شهرستان رشت تجلیل شد.

Share