مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در گفتگو دیارمیرزا؛

معصومه ابتکار به گیلان می‌آید | رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان گیلان

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از سفر معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده در دهه فجر امسال به گیلان خبر داد.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا زهرا یعقوب نژاد در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به اینکه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از مناسبت های پرشکوه کشور ما است، گفت: به مناسبت دهه فجر، دستگاهها و ادارات برنامه‌های متعددی را در حوزه بانوان و خانواده برگزار می‌کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با تاکید به نقش تاثیر گذار زنان در عرصه‌ها و صحنه‌های مبارزاتی چه قبل از پیروزی انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان دارای نقش‌های اجتماعی پررنگی شدند و اکنون وظیفه ما ایجاد فضا بیشتر برای حضور سازنده و موثر زنان در عرصه‌های مختلف است.

یعقوب نژاد هدف از برگزاری برنامه‌های دهه فجر را به نوعی بازخوانی و ارزیابی حضور زنان در طول انقلاب دانست و افزود: امیدواریم شاهد ارتقاء حضور زنان در عرصه‌های مختلف در سطح استان گیلان باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان با بیان اینکه در مشارکت‌های اجتماعی، بانوان نقش بسیار خوبی دارند، افزود: اصلی‌ترین محور برنامه‎های دهه فجر، بحث معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جوان جامعه است.

وی به تشریح برنامه‌های حوزه زنان در دهه فجر پرداخت و افزود: امسال در ایام پیروزی انقلاب بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۵ برنامه در حوزه بانوان در استان برگزار خواهد شد.

یعقوب‌نژاد با بیان اینکه تصویب و رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان گیلان با حضور دکتر معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دهه فجر برگزار می‌شود، گفت: همچنین به مناسبت ایام الله دهه فجر ۱۱ واحد بوم گردی با سرمایه گذاری بانوان، افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار و تولید کننده استان، افتتاح نمایشگاه عکس و نقاشی با عنوان “زنان و حضور”، معرفی زنان فعال اقتصادی و کارآفرینان زن از صدا و سیمای استان، برگزاری جشنواره‌های غذا در سطح استان از جمله برنامه‌های حوزه بانوان در دهه مبارک فجر است.

وی همچنین دیدار با خانواده معظم شهدا را از دیگر برنامه‌های مهم در حوزه زنان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه اربعین شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ایام فجر خواهد بود به همین منظور یادواره ای برای این سردار بزرگ با عنوان سردار دلها برگزار خواهد شد.

یعقوب نژاد در پایان به دیارمیرزا گفت: برگزاری نشست‌ها و کرسی‌های آزاد اندیشی جهت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و مسابقات قرآنی، ورزشی و هنری از دیگر برنامه‌های حوزه زنان در دهه مبارک فجر خواهد بود.

Share