حاجی‌پور: بی‌انصافی است که بگوییم مجموعه شهرداری کاری نکرد

در برف شاهکار نکردیم اما کسی هم کم‌فروشی نکرد | اداره برق حاضر نیست ۳۰ متر پیاده بیاید

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تقدیر از دادستان و استاندار گیلان، گفت: بنده نمی‌گویم عالی بودیم اما همه کار و تلاش کردند و در حد توانشان زحمت کشیدند. عذرخواهی چیزی از ما کسر نمی‌کند. عذرخواهی کردن شجاعت می‌خواهد اما اگر از قصد کاری انجام‌شده باشد عذرخواهی معنایی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسماعیل حاجی‌پور ریاست شورای شهر رشت در یکصد و بیست و هشتمین جلسه علنی شورا با تقدیر از مردم شریف و انقلابی رشت و گیلان جهت حضور مقتدرانه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر را به مردم شهر رشت و تنها عضو بانوی شورا تبریک گفت.

حاجی‌پور با اشاره به حضور شهردار رشت در جلسه‌ای در محل استانداری گیلان، اظهار داشت: بنده به‌عنوان یک شاهد عینی به همراهی برخی از عزیزان شورایی همچون آقایان رمضانپور، زاهد، علیپور، عاقل منش و علوی از نزدیک اقدامات را مشاهده نمودیم.

وی ادامه داد: البته سایر همکاران نیز به هر طریق پیگیر امور بودند؛ اما آنچه که در میدان اتفاق افتاد این است که ماشین‌آلات ما فرسوده است. شهرداری کار خود را با ۴۳ دستگاه آغاز کرد اما ظرف ۳ ساعت بیش از ۴۰ درصد ماشین‌آلات ما از گردونه خدمت خارج شدند، اما کارکنان شهرداری از کار ننشستند. این بی‌انصافی است که بگوییم مجموعه شهرداری کاری نکرد. بنده شاهد عینی همه‌چیز بودم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تقدیر از دادستان و استاندار گیلان، گفت: بنده نمی‌گویم عالی بودیم اما همه کار و تلاش کردند و در حد توانشان زحمت کشیدند. عذرخواهی چیزی از ما کسر نمی‌کند. عذرخواهی کردن شجاعت می‌خواهد اما اگر از قصد کاری انجام‌شده باشد عذرخواهی معنایی ندارد.

حاجی‌پور افزود: برخی از نیروهای ما بسیار تخصصی بودند و امکان استراحت دادن به آن‌ها وجود نداشت و این نیروها بسیار تحت‌فشار قرار گرفتند، اما اینکه برق و آب قطع می‌شود نباید یقه شهرداری گرفته شود. بنده با مسئولین برق استان گفتگو کرده ام. در گذشته همواره زمان بحران از استان‌ها همجوار به گیلان می‌آمدند اما تعدادی از این نیروها آمدند و در ترافیک سراوان گرفتار شدند. با توجه به اهمیت موضوع قطعاً می‌توانستند با استفاده از تشکیلات امداد و نجات کشور نیروها منتقل شوند اما با نیروهای اندک برق امکان رفع مشکل وجود نداشت.

وی اضافه کرد: در سطح شهر رشت ۱۶ مورد آتش‌سوزی داشتیم که کابل بر روی بام خانه قرار گرفته بود اما نیروهای آتش‌نشانی نمی‌توانستند اطفای حریق کرده و با استفاده از شلنگ آب‌پاش آتش را خاموش کنند. دوستان اداره برق مدعی بودند راه بسته است! خانه بنده ۴۸ ساعت برق نداشت آن‌هم به خاطر اینکه ۳۰ متر راه فرعی بسته بود. آیا حاضر نیستند ۳۰ متر پیاده بیایند تا مشکل ۱۰۰ خانوار با وصل کردن یک سیم حل شود؟! ما قصد نداریم توپ را به زمین کسی بیندازیم؛ اما واقعیت این است که نیروهای برق و اکیپ‌های امدادی بسیار کم بودند.

رئیس شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: در بازدید از محدوده جماران، معلولین و پاره بیجار شاهد بودیم که اهالی منطقه از مشکل برق رنج می برند. در بازدید از محله جماران که با همراهی دادستان محترم صورت پذیرفت شاهد ناراحتی و عصبانیت مردم از این مشکلات بودیم.

حاجی‌پور اذعان داشت: ما زیرساخت‌های لازم را نداریم. ما خدا را شکر میکنیم که زلزله رخ داده حادثه‌ای را به همراه نداشت، وگرنه چه بر سر این استان می آمد؟ آقای استاندار به ما اعلام کرد که ۲ هزار نفر در امامزاده هاشم محبوس هستند و مجبور شدیم با توجه به شرایط حاد مردم گرفتار در منطقه، بخشی از ماشین‌آلات و نیروهای شهرداری به این منطقه اعزام شدند و در حد توان کمک کردیم تا مشکل رفع شود.

وی تاکید کرد: تمام تلاش ما انجام شد و باید با خویشتن‌داری به شهرمان کمک کنیم. ما در این برف شاهکار نکردیم اما کسی هم کم‌فروشی نکرد. سرِنخی نیز به دست آمده است که به‌زودی در خصوص آن بررسی و صحبت خواهد شد.

Share