استاندار گیلان خبر داد:

برقراری برق ۱۴۰ هزار مشترک بدون برق | تلاش اکیپ‌های راهداری برای بازگشایی راه‌ها

استاندار گیلان با اشاره به تلاش اکیپ های راهداری برای بازگشایی راه های مسدود شده گفت: برق ۱۴۰ هزار مشترک بدون برق استان، برقرار شده و تا غروب امروز نیز، شمار مشترکان بدون برق، کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع پس از بازدید میدانی از برخی مناطق برف گرفته، در گفتگو با بخش‌های خبری شبکه های خبر و یک سیما اظهار داشت: با توجه به تلاش های صورت گرفته در جهت حل مشکلات موجود در استان ناشی از بارش برف طی دو روز اخیر، هم اکنون از ۲۵۰ هزار مشترکی که بدون برق هستند، برق ۱۴۰ هزار مشترک برقرار شده و اقدامات اکیپ‌های فنی مرتبط تا عصر امروز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه عبور و مرور در محورهای ارتباطی همچون مسیر قزوین-رودبار – رشت و مسیر سراوان-فومن به کندی انجام می شود، از هم وطنان خواست از سفرهای غیرضروری به گیلان خودداری کنند.

زارع به اقدامات صورت گرفته برای آزادسازی خودروهای درگیر برف در جاده های استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شب گذشته این عملیات با موفقیت انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه بسیاری از راه های روستایی قطع است؛ ولی اکیپ های راهداری در تلاشند تا مسیرهای مسدودشده را بازگشایی کنند.

استاندار گیلان افزود: به سبب تعدد پارگی پشت های فشار متوسط و ضعیف در مناطق سخت گذر و جنگلی، اکیپ‌های فنی با بالگرد به این مناطق رفته و بخشی از مشکل را حل کردند و امیدوارم تا ساعات پایانی امروز، بر شمار مشترکانی که برق آنها وصل شده، افزوده شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر اینکه مشکل قطعی گاز در هیچ نقطه از استان وجود ندارد، تصریح کرد: بخش اعظمی از قطعی آب شش هزار مشترکی که انشعاب آب آنها تا این لحظه وصل نشده، با برقراری خطوط برق و فعالیت ایستگاه های پمپاژ، به چرخه باز می گردد.

استاندار گیلان به جلسه صبح امروز هیات دولت و دستور رییس جمهوری به معاونان و وزرای نیرو، راه، ارتباطات و فناوری اطلاعات و کشور برای بررسی مشکلات ناشی از بارش برف در گیلان اشاره و اضافه کرد: دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه با همراهی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به منظور بررسی میدانی و حضور در جلسه ستاد مدیریت بحران، وارد گیلان شده اند.

Share