استاندار گیلان در جمع خبرنگاران؛

انتخابات با حضور حداکثری مردم اولویت همه ارکان نظام است

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه رسانه ها در مشارکت و رقابت سیاسی اثرگذاری زیادی دارند، گفت: رسانه‌ها در تقویت شور انتخاباتی بیش از پیش نقش آفرینی کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به ۲ اسفند ماه روز برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات مهمترین فرایند و رکن توسعه سیاسی و عامل استمرار همه نظام های سالاری است.

ارسلان زارع با تاکید بر نقش آفرینی رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی یادآور شد: انتخابات یازدهمین دوره مجلس مهمترین و بزرگترین رویداد سیاسی ملی پیش روی ما است و ما به دنبال برگزاری انتخاباتی قانونمند، باشکوه، سالم، امن و با حضور حداکثری مردم هستیم که اولویت همه ارکان نظام است.

وی با بیان اینکه آگاهی و شعور مردم ایران بسیار بالا است، اظهار کرد: آگاه سازی و آماده سازی ذهنی جامعه تنها از دست رسانه‌ها بر می آید.

استاندار گیلان با قدردانی از همکاری رسانه ها افزود: اوج این همکاری در دهه فجر قابل رویت بود و این امر سبب امید آفرینی در جامعه می شود.

زارع تصریح کرد: آن چیزی که امروز بسیار مهم است این بوده که انتخابات در امنیت و سلامت کامل برگزار شود که از جمله مولفه های مشارکت بالا نیز خواهد بود.

وی با بیان اینکه رسانه ها رکن چهارم سیاسی هستند، گفت: از ابتدای شکل گیری دولت تدبیر و امید گردش آزاد اطلاعات، حضور مطبوعات و رسانه‌ها در همه مراسم‎ها و حمایت همه جانبه از آنها در دستور وار دولت بوده است و دولت تلاش داشته که مسئله امنیتی را از رسانه ها دور کند.

زارع ادامه داد: هرچه بیشتر بتوانیم زمینه فعالیت رسانه‌ها را فراهم کنیم یقیقا زمینه سازی توسعه همه جانبه در گیلان فراهم خواهد شد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه نیازمند به فعالیت های بیشتر رسانه در عرصه انتخابات هستیم، افزود: گیلان در انتخابات گذشته از لحاظ مشارکت از میانگین کشوری کمتر نبوده و امیدوارم این دوره نیز با حضور مردم شاهد چنین مشارکتی باشد.

زارع در پایان از اصحاب رسانه خواست تا از نخستین دقایق شروع فرآیند انتخابات، با حضور در شعب اخذ رای، اخبار و حضور مردم را منعکس کنند چراکه هرچه حضور اصحاب رسانه در شعب اخذ رای بیشتر باشد، زمینه ترغیب فزون تر مردم برای آمدن به پای صندوق های رای به ویژه رای اولی ها بیشتر می شود.

Share