فرماندار آستارا خبر داد:

نام گذاری شاهراه غرب آستارا به نام سردار سلیمانی

فرماندار آستارا از نام گذاری شاهراه اصلی و ترانزیتی کمربندی غربی شهر مرزی و بندری آستارا به نام سردار سرافراز اسلام، سپهبد شهید “قاسم سلیمانی” خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسن رستم زاد اظهار کرد: سردار شهید سپاه اسلام “سپهبد قاسم سلیمانی” از ذخایر خاصه انقلاب اسلامی ایران است که نقش آفرینی جاویدان او در تاریخ سلطه ستیزی انقلاب بر هیچ کدام از آزادی خواهان جهان معاصر پوشیده نخواهد بود.

وی با بیان اینکه “سردار سلیمانی” فرزند خلف مکتب خمینی کبیر (ره) و نابغه ای در معادله های سیاسی نظامی عالم است، ادامه داد: بی تردید شهادت او نه پایان راه نخبه پروری این مرز و بوم، بلکه استمرار مسیری است که تبعیت از آن امید به رهایی از قید استعمار را در دل ملت های مسلمان سراسر گیتی زنده نگه خواهد داشت.:

وی افزود: شهادت محبوب قلب های همه ایرانیان که بی تردید تاوان آن برای معرکه گردانان متجاوز منطقه مانند آمریکا و اسرائیل سخت و ثمره آن انسجام ملی بیشتر برای جامعه ایرانی به عنوان هدیه خداوند است تا مانند دیگر شهیدان این آب و خاک، درخت انقلاب اسلامی با ریشه ای محکم تر و قامتی استوارتر به سوی آسمان های بلند و بلندتر بال و پر بگستراند.

رستم زاد با اشاره به اینکه، اکنون که پاداش شهادت، جاویدان شدن در بهشت خداوند و در جوار اولیا الله به عنوان وعده پروردگار به سپاه اسلام به شایستگی برای این فرزند خلف میهن محقق گردید، خاطرنشان کرد: در راستای پاسداشت ایثارگری های این شهید بزرگوار، شاهراه اصلی و ترانزیتی شهرستان مرزی بندر آستارا از میدان شهدای گمنام و دانشگاه پیام نور تا ایست بازرسی قلعه (کمربندی غربی شهر آستارا) به نام “حاج قاسم سلیمانی” نامگذاری و مزین می شود.

وی با تأکید بر اینکه این کمربندی که در غرب استان گیلان واقع شده است، تصریح کرد: مسیر فوق به طول ۸ کیلومتر، تنهاترین و اصلی ترین جاده ارتباطی و ترانزیتی شمال کشور به استان اردبیل است که حدود سه کیلومتر از این مسیر چهاربانده شده است و همزمان با دهه مبارک فجر در سال جاری به شکل رسمی افتتاح می شود.

فرماندار آستارا در پایان با بیان اینکه پل روگذر و استراتژک به روی خط آهن بین المللی آستارا – آستارا در این جاده قرار دارد، اضافه کرد: خدمات و تلاش های سردار سلیمانی در راه حفظ کیان و حراست از مرزهای کشور فراموش نشدنی است و باید از همه ظرفیت ها برای ماندگاری نام ایشان استفاده شود.

به گزارش ایسنا، پیش از این بلوار جنوبی شهر آستارا از حد فاصل عباس آباد تا دانشگاه آزاد اسلامی به نام خلبان شهید «ایوب حسین نژادی»، از شهدای سرافراز این بندر مرزی مزین است.

Share