شبکه «سی‌ان‌ان» مطرح کرد:

دولت ترامپ پاسخ ایران را قطعی می‌داند | بحث این است که این پاسخ چه زمان، کجا و چطور خواهد بود

شبکه «سی‌ان‌ان» به نقل از منابعی در دولت ترامپ گزارش داده است که مقام‌های نظامی، اطلاعاتی و امنیتی آمریکا معتقدند که ایران قطعا به ترور سردار سلیمانی پاسخ می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شبکه «سی‌ان‌ان» روز شنبه گزارش داده است که مقام‌های دولت آمریکا پاسخ ایران به حمله تروریستی منجر به شهادت سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» را قطعی می‌دانند.

بنا بر این گزارش، دولت آمریکا به نمایندگان کنگره اعلام کرده است که انتظار می‌رود ایران ظرف «چند هفته» به این حمله پاسخ دهد.

به نوشته سی‌ان‌ان، در داخل دولت ترامپ هنوز در مورد اینکه آیا این پاسخ ظرف چند روز آینده خواهد بود یا اینکه تهران مدتی صبر می‌کند، بحث هست. یک مقام آمریکایی در این مورد گفته است: «دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد.»

روز جمعه «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در پاسخ به سؤالی که آیا نیروهای آمریکایی مستقر در غرب آسیا با تهدیدی روبرو هستند، به صراحت پاسخ داد که «حتما ریسک هست.»

سی‌ان‌ان نوشته است: «یک منبع مطلع می‌گوید، مقام‌های شورای امنیت ملی، وزارت خارجه، پنتاگون و آژانس‌های اطلاعاتی روز جمعه در نشست‌های توجیهی طبقه‌بندی‌شده [برای نمایندگان کنگره] همین نگرانی را تکرار کرده و به صراحت گفته‌اند که اکنون بحث این نیست که آیا ایران پاسخ می‌دهد یا نه، بلکه بحث این است که این پاسخ چه زمان، کجا و چطور خواهد بود.»

مقام‌های آمریکایی حتی هشدار داده‌اند که این پاسخ می‌تواند از آمریکای لاتین یا حتی از داخل آمریکا صورت گیرد. این مقام‌ها از حمله به متحدان آمریکا در منطقه و همچنین پایگاه‌های نظامی آمریکا در قطر و کویت به عنوان دیگر گزینه‌های پیش روی ایران یاد کرده‌اند.

این مقامات ادعا کرده‌اند که نشانه‌هایی هم مبنی بر افزایش آمادگی ایران برای انجام حملات موشکی کوتاه و میان‌برد وجود دارد.

سی‌ان‌ان در ادامه گزارش خود به ناتوانی دولت آمریکا در قانع کردن شماری از نمایندگان کنگره در مورد دلایل ترور سردار سلیمانی اشاره کرده و به نقل از یک منبع دموکرات در کنگره گزارش کرده است که شواهدی که دولت آمریکا برای اثبات قریب‌الوقوع بودن حمله ایران ارائه کرده، همان مدارک و مواضعی است که ماه‌هاست وجود دارد.

«تام یودال» سناتور دموکرات در این مورد گفته است: «کارمندان من در جلسه‌های توجیهی با چند نفر از نمایندگان آژانس‌های مختلف دولت شرکت کرده‌اند و چنین برداشتی نداشته‌اند که مدرکی از یک حمله قریب‌الوقوع وجود داشته است.»

Share