روابط عمومی فرمانداری رشت اعلام کرد:

مصوبه کمک به داماش و سپیدرود از سوی شهرداری پس از رفع ابهام، قابل اجراست

روابط عمومی فرمانداری رشت اعلام کرد: مصوبه شهرداری رشت در خصوص کمک به تیم های ورزشی سپیدرود و داماش رد نشده، بلکه از شهرداری خواسته شد نسبت به اصلاح و رفع ابهامات قانونی مصوبه اقدام کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، روابط عمومی فرمانداری شهرستان رشت اعلام کرد: مصوبه شهرداری رشت در خصوص کمک مالی به تیم های داماش و سپیدرود رد نشده بلکه از شهرداری خواسته شد که نسبت به اصلاح و رفع ابهام قانونی آن در راستای اجرایی شدن مصوبه اقدام کند.

متن کامل اطلاعیه به شرح ذیل است:

۱- فرمانداری شهرستان رشت همواره با توجه به نقش ورزش در سلامت و ایجاد نشاط اجتماعی نه تنها از هر گونه اقدامات حمایتی نهادهای دولتی، عمومی و غیردولتی از ورزش و ورزش حرفه ای حمایت می کند، بلکه وظیفه خود می داند همه گونه حمایت لازم را دراین خصوص بعمل آورده و درجهت رفع مشکلات و موانع موجود در عرصه ورزش اهتمام نماید.

۲- روند تطبیق مصوبات شورا امری تخصصی است که با حضور نمایندگان دستگاهها و کارشناسان مربوطه درقالب یک کمیته و بر اساس قوانین و اسناد بالادستی اقدام به اعلام رای می نماید و وظیفه این کمیته تطبیق مصوبات شورا با قوانین و رفع مغایرت های قانونی آن می‌باشد.

۳- براساس آنچه گفته شد: مصوبه مذکور از سوی کمیته تطبیق رد نشده است بلکه باستناد تبصره ۲ ماده ۹۴ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه ج.ا.ا که پرداخت هر گونه وجهی از محل بودجه کل کشور به هر شکل و به هر نحو به ورزش حرفه ای را ممنوع دانسته و همچنین ماده ۱۶اعتبارات شهرداری که مصرف اعتبارات را مختص به کمک و پرداخت به بخش عمومی می داند، از شهرداری خواسته شده است نسبت به رفع ابهام، ارائه توضیح مستندات لازم و یا اصلاح مصوبه اقدام تا کمیته تطبیق دراین خصوص اعلام نظر نماید.

گفتنی است شورای شهر رشت با لوایح شهرداری این شهر مبنی بر کمک ۹۰۰ میلیون تومانی مالی-لجستیکی برای تیم‌های سپیدرود رشت و داماش گیلان موافقت کرده بود.

Share