حشدشعبی جزئیات حمله آمریکا را اعلام کرد

حمله هوایی آمریکا به پایگاه نیروهای حشد الشعبی پس از تشکر پوتین از ترامپ!

سه پایگاه گردان‌های حزب‌الله عراق اعم از پشتیبانی، تیپ و یک پایگاه اصلی آن هدف قرار گرفتند. در این حملات پهپادی، دو تیپ ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در مرز‌های عراق و سوریه هدف قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پس از دو روز التهاب و واکنش های تند مقامات آمریکایی از جمله جان کاتن، نسبت به حمله به عوامل آمریکایی در عراق، سرانجام آمریکایی ها به مواضع بخشی از نیروهای حشد الشعبی در عراق و سوریه حمله کردند.

به گزارش المیادین، سه پایگاه گردان‌های حزب‌الله عراق اعم از پشتیبانی، تیپ و یک پایگاه اصلی آن هدف قرار گرفتند. در این حملات پهپادی، دو تیپ ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در مرز‌های عراق و سوریه هدف قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، در این حمله هوایی، چند نفر از نیرو‌های الحشد الشعبی به شهادت رسیدند. شبکه خبری السومریه نیز ضمن تأیید این خبر گزارش داد که در محل حادثه در شهر القائم، آتش‌سوزی گسترده‌ای رخ داده است.

وزارت دفاع آمریکا نیز بلافاصله پس از انجام این حمله بیانیه صادر کرد و گفت که ارتش این کشور مواضع الحشد الشعبی در نزدیکی شهر «القائم» عراق را هدف حمله هوایی قرار داده است.در بیانیه آمریکا در مورد این حملات ادعا شده است که این اقدام در پاسخ به «حملات مکرر به پایگاه‌های میزبان نیرو‌های ائتلاف» در عراق صورت گرفته است.بر اساس این بیانیه، مجموعا پنج هدف، شامل سه موضع گردان‌های حزب‌الله در عراق و دو موضع در سوریه مورد حمله قرار گرفته است.

همچنین دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرده که ولادیمیر پوتین در ساعات گذشته طی تماسی تلفنی با دونالد ترامپ همتای آمریکایی اش، از وی به خاطر به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی در مورد برنامه هایی برای انجام حملات تروریستی در روسیه تشکر کرده است.

«ایلان گلدنبرگ» عضو ارشد اندیشکده امنیت نوین آمریکا در پیامی توئیتری نوشته است که این واکنش مناسبی ازسوی دولت آمریکا بوده است،اما باید بدانیم آنچه ما را به اینجا رسانده،خروج ترامپ از موافقتنامه هسته ای با ایران بوده است.همان خروجی که ترامپ و دوستانش مدعی بودند که پیامدهای ناگواری برای آمریکا به دنبال نخواهد داشت،اما امروز ما در حال مشاهده پیامدهای واقعی خروج آمریکا از برجام هستیم.

«جواد کاظم الربیعاوی» مدیر دفتر عملیات مشترک الحشد الشعبی یکشنبه شب ساعاتی پس از حمله هوایی آمریکا به مواضع گردان‌های حزب‌الله عراق در شهر مرزی القائم گفت که در این حمله هوایی، ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند.

وی به پایگاه خبری الحشد گفت: «امروز (یکشنبه) فرمانده یگان عملیات الجزیره مستقر در الانبار و دو تیپ ۴۵ و ۴۶ الحشد الشعبی در حملات پهپادی آمریکا هدف قرار گرفت».

الربیعاوی افزود: «حمله هوایی در منطقه المرزعه و در داخل اراضی عراق و در مرز با سوریه صورت گرفت».

وی افزود: «عملیات نجات مجروحان و انتقال پیکر شهدا با همکاری تیم امدادرسانی شهر القائم ادامه دارد».

چند پهپاد ناشناس شامگاه یکشنبه گردان‌های حزب‌الله عراق وابسته به الحشد الشعبی در شهر مرزی «القائم» استان الانبار (غرب عراق) را هدف قرار دادند.

وزارت دفاع آمریکا نیز بلافاصله پس از انجام این حمله بیانیه‌ای صادر کرد و در آن گفت که ارتش این کشور مواضع الحشد الشعبی در نزدیکی شهر «القائم» عراق را هدف حمله هوایی قرار داده است

Share