رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا: امروز باید یک مجلس انقلابی پیرو ولایت داشته باشیم

میرزا هم استعمار روس و انگلیس را می‌شناخت و هم از استبداد داخلی با خبر بود

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، متذکر شد: امروز باید یک مجلس انقلابی پیرو ولایت داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در یادواره شهید روحانی میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید روحانی و طلبه استان گیلان که در مصلی رشت برگزار شد، با اشاره به تمرکز دشمن بر روحانیت و حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: استکبار جهانی از طریق ایجاد جریان داعش و حمایت از مذهب ساختگی وهابیت و تشیع انگلیسی به دنبال نفوذ در حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان اینکه دشمن از دیرباز برای نفوذ به حوزه‌های علمیه کشورهای اسلامی سرمایه‌گذاری کرده است، افزود: فتوای میرزای شیرازی موجب شد انگلیس ابرقدرت مجبور شود امتیاز تنباکو را لغو کند لذا دشمن برای ورود به حوزه دین و مرجعیت و روحانیت برنامه‌ریزی کرده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با اشاره به حساسیت دشمن نسبت به نقش و جایگاه علما و روحانیت در جامعه، تصریح کرد: روحانیت در طول بیش از هزار سال نقش اصلی را در نیابت از ائمه اطهار(ع) ایفا کرده است. در واقع روحانیون رسالت انبیا را ادامه دادند و جانشین ائمه در عصر غیبت هستند لذا دشمن می‌داند تا این سد را خراب نکند نمی‌تواند مسلمانان را شکست دهد.

سعیدی روحانیت را پاسدار اسلام دانست و عنوان کرد: روحانیون وظیفه تبیین بعثت و امامت را بر عهده دارند و حافظ میراث گرانسنگ انبیا و اولیای الهی هستند.

وی روحانیت را پیش‌قراول جهاد و مبارزه با استعمار و استکبار دانست و عنوان کرد: فتوای میرزای شیرازی در مقابله با استعمار نقش تعیین‌کننده داشت و بعد از انقلاب اسلامی این نقش‌آفرینی پررنگ‌تر شده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا میرزا کوچک خان جنگلی را یکی از چهره‌های درخشان تاریخ روحانیت دانست و گفت:‌ میرزا کوچک خان یک طلبه انقلابی بود که نهضت جنگل را پایه‌گذاری کرد. نهضت میرزا کوچک جنگلی گرایش اسلامی داشت و میرزا تحت تاثیر تحولات اسلامی غرب آسیا به دنبال پیاده کردن ولایت دینی و اسلامی در یک نقطه از ایران بود.

سعیدی حضور در حرکت‌های مبارزاتی همچون مشروطه و فتح تهران، انتشار روزنامه جنگل برای تبیین قرارداد ۱۹۱۹ و مبارزه توامان با استبداد داخلی و استعمار خارجی را از جمله ویژگی‌های میرزا کوچک دانست و اضافه کرد: میرزا هم استعمار روس و انگلیس را می‌شناخت و هم از استبداد داخلی با خبر بود و راه مبارزه را در پیش گرفت.

وی با اشاره به تعامل روحانیت و مردم، خاطرنشان کرد: در طول این تاریخ بیش از هزار سال روحانیت همواره مدافع حقوق مردم بوده و مردم روحانیت را ملجا و پناهگاه خود قرار داده و رابطه تنگاتنگی دارند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه انقلاب اسلامی آمریکا را به زانو درآورده است، یادآور شد: آمریکا در چالش نظامی با روسیه، چالش اقتصادی با چین و چالش فکری با ایران است و رهبری و روحانیت قلب تپنده انقلاب اسلامی است.

سعیدی نقش علما و روحانیت در انقلاب اسلامی را پررنگ و اثرگذار دانست و اظهار کرد: امام و رهبری فرزند حوزه علمیه هستند و دشمن به اهمیت این جایگاه پی برده و لذا به دنبال نفوذ است، زیرا منافع خود را در خطر می‌بیند. متاسفانه برخی از سیاسیون درک درستی از دشمنی آمریکا با نظام اسلامی ندارند و حضور مدافعان حرم در عراق و سوریه را که برای حفظ امنیت کشور است، هزینه اضافه می‌دانند؛ این در حالی است که آمریکا حدود شش تریلیون دلار در منطقه ما صرف کرده تا منافع نفتی خودش را تامین کند.

وی با بیان اینکه دو خطر «تحجر» و «روشنفکری» حوزه‌های علمیه را تهدید می‌کند، گفت: برخی از روحانیون روشنفکر می‌خواهند ولایت را زمینی و مشروعیت الهی آن را حذف کنند لذا نشانه‌های سکولاریسم در حوزه‌های علمیه مشاهده می‌شود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا سکولاریسم را به سه دسته اعتقادی، سیاسی و اجتماعی تقسیم کرد و افزود: دشمن به دنبال جدایی دین از زندگی، جدایی دین از سیاست و جدایی دین از حاکمیت است. انقلاب اسلامی از حوزه‌های علمیه برخاسته و دشمن می‌خواهد خاستگاه انقلاب را سرکوب کند.

سعیدی با بیان اینکه امروز آمریکا به دنبال تغییر محاسبات ماست، تاکید کرد: آمریکا در طول چهل سال گذشته هرچه در توان داشته برای نابودی ما به کار گرفته و اکنون برخی از افراد دوره انقلابی‌گری را تمام شده می‌دانند به دنبال تعامل با آمریکا هستند.

وی اسلام لندنی، اسلام سکولار و اسلام تکفیری را ساخته و پرداخته آمریکا و انگلیس دانست و اضافه کرد:‌ ایران پرچمدار اسلام ناب نبوی و علوی است و مردم‌سالاری دینی دارد و به دنبال تمدن‌سازی اسلامی است لذا علما و روحانیون مردم را به سوی این تمدن‌سازی هدایت کنند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، متذکر شد: امروز باید یک مجلس انقلابی پیرو ولایت داشته باشیم. بی‌تردید یک مجلس انقلابی در کنار قوه قضائیه انقلابی زمینه‌یاز یک دولت انقلابی خواهد بود.

Share