در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا عنوان شد؛

دبیرخانه اجرایی روز رشت هر چه سریعتر راه اندازی شود | روز رشت فقط متعلق به شهرداری نیست

در نود و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت به بهره مندی از ظرفیت حسینیه هنر در برگزاری نمایشگاه های مختلف فرهنگی، هنری تاکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در نود و ششمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت به بهره مندی از ظرفیت حسینیه هنر در برگزاری نمایشگاه های مختلف فرهنگی، هنری تاکید شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت در این جلسه با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها به نقش کلیدی و جایگاه بسیج تاکید داشتند.

فاطمه شیرزاد با تاکید بر اینکه بسیج همواره در خط مقدم خدمت حضور دارد افزود: بسیج در حوزه های سازندگی، عمران، سلامت و …خدمات قابل توجهی به مردم به ویژه در نقاط محروم ارائه کرده است.

وی با قدردانی از زحمات علیرضا حسنی مدیر عامل پیشین سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت بیان کرد: انتصاب سرپرست جدید سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت را به فال نیک گرفته و امیدوارم با توجه به رسالت مهمی که این سازمان در مباحث فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت بر عهده دارد برنامه های خوب و فاخری در سطوح محلات مختلف رشت برگزار شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت به برپایی نمایشگاه کتاب در رشت اشاره کرد و گفت: مجموعه بانک شهر طی چند سال اخیر خدمات قابل توجهی در حوزه فرهنگ و هنر ارائه کرده است و همکاری در برگزاری نمایشگاه کتاب امسال یک مورد از این خدمات است.

شیرزاد با تاکید به بهره مندی از ظرفیت حسینیه هنر در برگزاری نمایشگاه های فرهنگی، هنری در رشت افزود: پیشنهاد می کنم به مناسبت روز رشت نمایشگاه عکس بصیرت در این حسینیه برگزار شود.

وی با اشاره به ضرورت ترویج ورزش همگانی در بین شهروندان تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت بر اساس دستورالعمل مصوب نسبت به تجلیل از قهرمانان و ورزشکاران افتخارآفرین رشتی اقدام می کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با بیان اینکه برای روز رشت باید برنامه ریزی ها با سرعت و دقت انجام شود گفت: از اجرای برنامه های تکراری در روز رشت سال جاری پرهیز شود و تجلیل از پیشکسوتان حوزه های مختلف از جمله فعالین حوزه های قرآنی، علمی، هنری و … مورد توجه باشد.

شیرزادبا بیان اینکه دبیرخانه اجرایی روز رشت هر چه سریعتر راه اندازی شود گفت: برنامه های روز رشت با محوریت محلات کم برخوردار برگزار شود و ساخت تندیس بزرگداشت روز رشت نیز مورد توجه باشد.

محمدحسن علیپور عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در اجرای برنامه های فرهنگی تمام جوانب در نظر گرفته شود اظهار کرد: از موازی کاری در برنامه ها پرهیز شود.

عضو دیگر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه به مطالبات شهروندان توجه شود اظهار کرد: شهرداری در قبال دریافت عوارض از شهروندان باید خدمات رفاهی مناسب ارائه کند و جلب رضایت مردم به عنوان ولی نعمتان ما باید همواره مورد توجه باشد.

محمدحسن عاقل منش با بیان اینکه رشت از سابقه فرهنگی بسیار درخشانی برخوردار است افزود: باید نسبت به جانمایی تندیس مفاخر بزرگی همچون آرسن میناسیان و دکتر ابریشم چیان هر چه سریعتر اقدام شود.

وی به برنامه های روز رشت اشاره کرد و گفت: روز رشت فقط متعلق به شهرداری نیست و انتظار داریم تمامی دستگاه ها سهیمی در هر چه با شکوهتر برگزار شدن آن داشته باشند.

Share