دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان

برخورد جدی با کم‌کاری مدیران اجرایی استان در دستور کار است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان گفت: متعرضان به انفال بدانند همکاران من به سراغ آنها خواهند رفت و نگرانی از سر و صداها نداریم و به کمک همکاران خود از باب صیانت و حمایت در کنار همه هستیم و با ترک افعال بدون هیچ ملاحظه‌ای برخورد می‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سیدمهدی فلاح میری اظهار داشت: از تلاش مجاهدانه دادستان پیشین استان گیلان که با همکاران خود در برخورد با فساد و دفاع از حقوق عامه خوب عمل کردند قدردانی می‌کنم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان خطاب به مسئولان و مردم گفت: شأنیت قوه قضائیه رسیدگی به پرونده‌ها و تظلم‌خواهی مردم است و با شناختی که از همکاران خود دارم اطمینان می‌دهم تلاش کنم تا دغدغه طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها برطرف شود.

وی با بیان اینکه در قانون جایگاه دادستان فراتر از بسیاری از مسئولان است افزود: مدعی‌العموم صدای مردم است و بسیاری از نارضایتی‌ها از عدم انجام وظایف توسط همکاران من شکل می‌گیرد و این کم‌کاری‌های عامدانه و غیرعامدانه فسادزا است لذا از همگی به‌ویژه نهادهای امنیتی و قضایی درخولست کمک دارم.

فلاح میری از سازمان‌های مردم نهاد خواست ترک فعل‌ها را به این دستگاه گزارش کنند و بیان کرد: می‌دانیم با ورود ما به خیلی از بخش‌ها سر و صداهایی بلند می‌شود و قطعاً هر تصمیمی گرفته شود الحاقیه برای تبیین موضوع برای مردم صادر شده زیرا در غیر اینصورت جوسازی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با بیان اینکه افرادی منتظر بزرگنمایی ضعف‌ها هستند، خاطرنشان کرد: دادسرا در خط مقدم دادگستری در برخورد با متعرضان و مجرمان برای ایجاد امنیت و آرامش است و همکاران ما در دادسرا وظیفه سنگینی برعهده دارند.

وی تصریح کرد: با سرمایه‌گذاران و جایگاه‌های تولیدی آشنایی دارم و قول می‌دهم در کنار کسانی که در چارچوب قانون و بدون رانت کار می‌کنند باشم و در سال رونق تولید به آنها کمک می‌کنم تا بتوانیم برخی از موانع تولید را از پیش رو برداریم.

فلاح میری ابراز داشت: متعرضان به انفال بدانند همکاران من به سراغ آنها خواهند رفت و نگرانی از سر و صداها نداریم و به کمک همکاران خود از باب صیانت و حمایت در کنار همه هستیم اما با ترک افعال بدون هیچ ملاحظه‌ای برخورد می‌کنم.

رئیس کل دادگستری استان گیلان نیز در این مراسم بیان کرد: صبورترین و پرتحمل‌ترین فرد برای قضاوت انتخاب شود و کسی که در سختی‌ها و فشارها بی‌تابی نکند و واکنش سریع به سختی نشان ندهد و در آیات قرآن نیز در مورد صبر از انسانی سخن گفته که ظرفیت صبر داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی ابراز داشت: انسانی که آگاهی و شناخت وسیع نداشته باشد نمی‌تواند صبور باشد و کسی که صبر کمی دارد نمی‌تواند در وادی قضاوت وارد شود و یکی از ویژگی‌های فلاح میری شناخت کافی وی از مجموعه دادگستری گیلان است.

وی ترک فعل توسط مدیران را موجب وارد آمدن خسارت به مردم دانست و بیان داشت: ما به عنوان مدعی‌العموم باید حق مردم را با استفاده از شناخت دقیق از اوضاع بستانیم و از دادستان کل کشور جهت حضور در این مراسم قدردانی می‌کنم.

Share