دیارمیرزا گزارش می‌دهد؛

انتشار یک سند مهم؛ برگزاری انتخابات هیات فوتبال گیلان با مجوز وزارت ورزش

جالب این است که چطور وزارت ورزش و جوانان و اداره‌کل ورزش و جوانان استان گیلان زیر بارِ امضای سید محمد شروین اسبقیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های وزارت ورزش و جوانان نمی‌رود و از ابطال انتخابات هیات فوتبال گیلان صحبت می‌کند!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پس از برگزاری مجمع انتخابات هیات فوتبال استان گیلان در روز پنجشنبه ۷ آذرماه و انتخاب قربانعلی الماسخاله به عنوان رئیس هیات فوتبال استان گیلان، حواشی بسیاری ایجاد شد و برخی از جمله اداره‌کل ورزش و جوانان استان گیلان این انتخابات را باطل دانستند.

دیارمیرزا پیش از این طی گزارشی جامع و مستند به شبهات مطروحه توسط اداره‌کل ورزش و جوانان گیلان پاسخ داد و اسنادی را منتشر کرد که اثبات می‌کند انتخابات هیات فوتبال گیلان کاملا سالم برگزار شد.(اینجا بخوانید)

در این گزارش به بررسی سندی جدید می‌پردازیم که نشان می‌دهد وزارت ورزش و جوانان اجازه برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان گیلان را صادر کرده است. در این سند که صورتجلسه، جلسه برگزار شده در مورخ چهارم آذرماه است به وضوح بیان شده است که تنها مشکل عدم برگزاری انتخابات هیات فوتبال گیلان، مسائل مربوط به بازنشستگی قربانعلی الماسخاله است و در صورتیکه این مشکل رفع شود، برگزاری انتخابات با مانعی روبرو نیست.

این جلسه با حضور جعفر سمیعی مدیر حراست فدراسیون فوتبال، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، سید محمد شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های وزارت ورزش و جوانان، علی رغبتی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا کاشانی نماینده وزارت ورزش در مجامع انتخابات هیات‌ها در دفتر سید محمد شروین اسبقیان برگزار شد.

در این صورتجلسه آمده است: «مقرر گردید چنانچه مشکل برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان گیلان مربوط به بازنشستگی باشد، مجدداً جلسه برگزار گردد تا رفع مشکل شود.»

همانطور که مشاهده می‌کنید در این صورتجلسه هیچگونه صحبتی در خصوص انتخاب سرپرست جهت برگزاری انتخابات و یا مشکلات اساسنامه فدراسیون فوتبال نشده است و تنها برگزاری مجمع را منوط به رفع مشکلات بازنشستگی دانست که این موضوع نیز برطرف شد حتی مریم بخشی، مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان در برنامه با ورزش که روز ۹ آذر ۱۳۹۸ از شبکه باران پخش شد اعلام کرد که مشکلی در زمینه بازنشستگی وجود نداشت.

البته بخشی در همین برنامه مدعی شد که طی نامه‌ای مکتوب از جانب اسبقیان به وی اعلام شده است که انتخابات هیات فوتبال گیلان نباید برگزار شود که این موضوع نیز عجیب به نظر می‌رسد زیرا چطور می‌شود مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های وزارت ورزش و جوانان در تاریخ ۹۸/۰۹/۰۴ مصوب می‌کند که مشکل برگزاری انتخابات هیات فوتبال گیلان تنها بحث بازنشستگی است اما یکی دو روز بعد دستور عدم برگزاری انتخابات را می‌دهد!

حالا نکته این است که چطور وزارت ورزش و جوانان و اداره‌کل ورزش و جوانان استان گیلان زیر بارِ امضای سید محمد شروین اسبقیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های وزارت ورزش و جوانان نمی‌رود و از ابطال انتخابات هیات فوتبال گیلان صحبت می‌کند! البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که برخی افراد در روز برگزاری انتخابات با تماس‌های خود قصد داشتند تا جلوی برگزاری مجمع انتخابات هیات فوتبال استان گیلان را بگیرند که در نهایت موفق نشدند.

 

Share