حضور رئیس کمیته امداد کشور در شهرستان فومن

۱۵ درصدی خانوارهای فومن تحت پوشش کمیته امداد هستند| افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی کمکهای مردمی

رضایی با اشاره به زحمات و تلاش کمیته امداد شهرستان در رسیدگی به مشکلات قشر محروم در جامعه، از  سطح پوشش ۱۵ درصدی کمیته امداد در شهرستان خبر داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حمید رضایی سرپرست فرمانداری شهرستان فومن با مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد کشور دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد استان گیلان و حجت الاسلام محمدمهدی افتخاری نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی همراه بود، موضوعات و مسائل مددجویان شهرستان فومن مطرح شد.
رضایی با اشاره به زحمات و تلاش کمیته امداد شهرستان در رسیدگی به مشکلات قشر محروم در جامعه، از  سطح پوشش ۱۵ درصدی کمیته امداد در شهرستان خبر داد که با احصای آمار سایر نهادهای حمایتی دولتی و غیر دولتی دیگر در مجموع حدود ۳۰ درصد از جمعیت شهرستان را شامل می شود که نشان از نیاز به حمایت از بخش مهمی از جمعیت شهرستان دارد.
وی با اشاره به تحریم های ظالمانه و فشارهای خارجی به اقتصاد کشور، به نقش آن در افزایش جمعیت نیازمند پرداخت و افزود: مشکلات عدیده موجود مانع از خدمات رسانی و برنامه‌ریزی مسئولین به منظور محرومیت زدایی نخواهد شد.
وی با اشاره به مشکلات موجود در رابطه با مددجویان کمیته امداد شهرستان، افزود: راهبرد اخیر کمیته امداد در توانمندسازی خانوارها خوب است، اما مسائلی مانند تامین هزینه درمان را باید مورد توجه قرار داد و مشکلات موجود در این حوزه به ویژه تأمین اقلام دارویی و هزینه های پزشکی امری نیازمند تدبیر و راهکار است.
همچنین مسأله دیگر مورد اشاره رضایی، وجود خانوارهایی بود که علی رغم نداشتن برخی معیارهای لازم برای عضویت در کمیته امداد از جمله سن و سال و یا نداشتن سرپرست، با مشکلات جدی معیشتی یا بد سرپرستی مواجه هستند و نمی توانند بدون پوشش حمایتی به زندگی خود ادامه دهند و به عنوان مثال به سرپناه، گازرسانی و سایر خدمات نیاز دارند و قوانین دست و پاگیر در این زمینه باید مرتفع شود.
وی افزود: موضوع دیگر عدم امکان احداث واحد مسکونی برای خانوارهای یک و دونفره تحت پوشش است، در حالی که این خانوارها نیازمند تامین مسکن هستند‌.
سرپرست فرمانداری فومن در انتها با اشاره به خارج شدن برخی مشاغل از فهرست دریافت وام از جمله حوزه پرورش ماکیان که کمک به اقتصاد مقاومتی است، خواستار تجدید نظر در سرفصل های دریافت وام در کمیته امداد شد زیرا راه اندازی این گونه مشاغل نیازمند سرمایه اولیه فراوان نیست و ضمن کمک به توانمندسازی خانوارها و ایجاد اشتغال در جهت تقویت تولید و تامین بخشی از مایحتاج مردم است.

افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی کمکهای مردمی

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد کشور نیز در این دیدار با بیان این که شرایط اقتصادی کشور با توجه به تحریم های ظالمانه و هوشمند به رهبری آمریکا مشکلات متعددی را ایجاد کرده است، افزود: این مشکلات مانع از ترویج فرهنگ دستگیری از نیازمندان نشده است.
وی با بیان این که کمک های مردمی در شهرستان فومن در ۷ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته است، این امر را نشان از نوع دوستی و انفاق مردم شهرستان در عین نیاز دانست.
بختیاری در رابطه با موارد مطرح شده توسط رضایی گفت: محدودیت‌های موجود در زمینه احداث مسکن خانوارهای تک نفره و دو نفره، مربوط به قوانین بانک مسکن است و ما در تلاش هستیم تا با برنامه ریزی بهتر و هماهنگی با بانک مربوطه این مشکل را حل کنیم. در خصوص شرایط ارائه وام اشتغالزایی برای خانوارها نیز نکات اشاره شده را مد نظر قرار داده و برای حل آن اقدام میکنیم.
وی در خصوص رفع مشکل خانوارهای نیازمند حمایت که شرایط تحت پوشش قرار گرفتن را ندارند نیز گفت: باید در این خصوص بررسی شود و راه حل مناسب پیدا کنیم.
بختیاری افزود: به کارآفرینانی که ۱۰ نفر از مددجویان را بکارگیری کنند پانصد میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می شود.

Share