عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد:

مسئولان درخصوص قطع عرضه بنزین سوپر پاسخگو باشند | نباید در تأمین بنزین مشکلی داشته باشیم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید: با توجه به افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس نه‌تنها باید مشکلی در زمینه تامین بنزین در کشور وجود نداشته باشد بلکه می‌توان بخشی از این تولید را نیز صادر کرد بنابراین مسئولان باید درخصوص قطع عرضه بنزین سوپر پاسخگو باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به نایاب شدن بنزین سوپر در کشور گفت: با توجه به افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس نه تنها باید مشکلی در زمینه تامین بنزین در کشور وجود نداشته باشد بلکه می‌توان بخشی از این تولید را نیز صادر کرد که این مسئله حسن بزرگی برای کشور خواهد داشت.

باید از راه‌های مختلف صرفه‌جویی در مصرف بنزین را افزایش داد

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از راه‌های مختلف صرفه‌جویی در مصرف بنزین را افزایش داد، افزود: درصورت صرفه‌جویی در مصرف و افزایش تولید می‌توان به جای صادرات نفت‌خام، بنزین صادر کرد و به یکی از آمال و آرزوهای ملی خود دست یابیم.

وی از افزایش ظرفیت تولید بنزین ایران به حدود ۱۱۵ میلیون لیتر در روز خبر داده و تاکید کرد: ایران به بزرگترین تولیدکننده بنزین در بین کشورهای عضو اوپک تبدیل شده است.

عرضه بنزین سوپر عملا قطع شده است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: همزمان با افزایش تولید بنزین به‌دلیل بهره‌برداری از فاز سوم ستاره خلیج‌فارس باید مشکل عرضه بنزین سوپر حل شده باشد اما نه تنها عرضه بنزین سوپر در کشور افزایش نیافته بلکه عرضه این نوع بنزین عملا قطع شده است لذا مسئولان باید دراین خصوص پاسخگو بوده و به رفع مشکل اقدام کنند.

گفتنی است، عرضه بنزین سوپر در کلانشهرهای کشور از اواسط تابستان سال‌جاری تاکنون همچون تهران متوقف و یا به صورت قطره چکانی انجام می‌شود.

Share