پس از کمتر از 4 ماه حضور در گیلان

مدیر صندوق کار آفرینی امید گیلان استعفا داد+ گزینه‌های پیشنهادی

شیرکوند که ۳۱ تیرماه سال جاری به عنوان مدیر صندوق کارآفرینی امید گیلان منصوب و معرفی شده بود از سمت خود استعفا کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  نادر شیرکوند مدیر صندوق کار آفرینی امید گیلان تنها چند ماه پس از حضور خود در گیلان از سمت خود استعفا داد.

گفتنی است شیرکوند ۳۱ تیرماه سال جاری به عنوان مدیر صندوق کارآفرینی امید گیلان منصوب و معرفی شده بود و دلیل استعفای او نیز مشخص نیست.

پیش از شیرکوند نیز محمدرضا شیخ الاسلامی در این سمت فعالیت می کرد که به عنوان مشاور امور استان ها منصوب شد.

حسن تیموری مدیر صندوق کارآفرینی امید استان قزوین و همچنین مرتضی شهبازی مدیر صندوق کارآفرینی امید بوشهر از گزینه های جایگزینی شیرکوند هستند.

گفتنی است مطابق مصوبه‌ی شماره‌ی ۳۰۴۱۶/۱۹۰۱ مورخ ۲۶/۲/۱۳۸۵ شورای عالی اداری «صندوق اشتغال، ازدواج و مسکن مهر امام رضا(ع)» از ادغام صندوق قرض‌الحسنه‌ی توسعه‌ی اشتغال روستایی و صندوق ازدواج جوانان در صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی ایجاد ‌شد. بر اساس قانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی مصوب ۲۲/۱۰/۱۳۸۳ مجلس شورای اسلامی، که اشتغال به عملیات بانکی توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی تحت هر عنوان و تاسیس و ثبت، تحت هر گونه تشکل، برای انجام عملیات بانکی، بدون دریافت مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را ممنوع کرده است و از آنجا که بر اساس بخشنامه بانک مرکزی در سال ۱۳۹۱ مبنی بر جلوگیری از فعالیت موسسات مالی و صندوق‏هایی که از اسم ائمه(ع) بهره می برند تغییر نام و بازنگری در نحوه پرداخت و جامعه هدف مورد حمایت صندوق، ضرورت یافت. لذا در اسفند ماه سال ۱۳۹۳ پس از بحث و بررسی الزامات شورای پول و اعتبار و بخشنامه بانک مرکزی، موضوع تغییر نام صندوق مهر امام رضا(ع) به تصویب هیأت امنا رسید و با صدور مجوز از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا از این پس این صندوق با عنوان صندوق کارآفرینی امید به تداوم فعالیت می‌‏پردازد.

Share