از مزرعه پرورش شتر مرغ تا ماهیان خاویاری

افتتاح هفت پروژه در شهرستان رشت با حمایت صندوق کارآفرینی امید گیلان + تصاویر

کارگاه تولیدی لیوان یک بار مصرف، مزرعه پرورش شتر مرغ، پرورش ماهیان خاویاری، تولید نان حجیم، مرکز ترک اعتیاد و باشگاه ورزشی افتتاح شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به مناسبت دهه فجر هفت پروژه با همت صندوق کارآفرینی امید در شهرهای رشت، خمام و خشکبیجار به بهر برداری رسید.
این پروژه ها شامل کارگاه تولیدی لیوان یک بار مصرف، مزرعه پرورش شتر مرغ، پرورش ماهیان خاویاری، تولید نان حجیم، مرکز ترک اعتیاد و باشگاه ورزشی با حضور شفیعی مدیر امور استان های صندوق کار آفرین کشور، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم شهرستان رشت، شیخ الاسلامی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گیلان و جمعی از مسئولین به بهره برداری رسید.

در راستای بهره برداری این پروژه ها جعفرزاده نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با تشکر از حمایت های صندوق کارآفرینی امید گفت: با حمایت از مشاغل خانگی و حمایت از مهارت های کار آفرینی می توان به امر اشتغال در کشور و استان و شهرستان ها کمک کرد.

حمایت صندوق کارآفرینی از طرحهای روستایی

محمدرضا شیخ الاسلامی مدیر صندوق کارآفرین استان گیلان با بیان اینکه صندوق کارآفرینی از طرحهای روستایی حمایت میکند، گفت: سرمایه گذاری بدون ریسک نخواهد بود و این موسسه به عنوان یکی از موسسه های مالی باید در مورد بازگشت اقساط به صندوق را در نظر بگیرید اما با توجه به این ریسک صندوق از طرحهای روستایی حمایت میکند.
وی افزود: شعار های این صندوق «روستای بدون بیکار » است که در گیلان در حال اجرا است تا با این طرح از مهاجرت روستاییان و بیکاری در روستاها جلوگیری کنیم. همچنین شعار دیگر «هر خانه یک کارخانه» است تا مشاغل خانگی را رواج دهیم.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه امسال با حمایت های صندوق توانسته ایم ۳ هزار طرح را تحت پوشش قرار دهیم یادآور شد: با افتتاح این هفت پروژه که با اعتبار تسهیلات ۴ میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال صورت گرفته توانستیم برای ۲۹ نفر اشتغالزایی کنیم و امید داریم تا با حمایتهای مسئولین و دستگاهها از این نوع طرح ها به اشتغال جامعه کمک کنیم.

راه اندازی مرکز ترک اعتیاد با حمایت صندوق

مرتضی مصفای یکی از کارآفرین هایی که از صندوق کارآفرینی تسهیلات گرفته است در حاشیه این مراسم گفت: با تسهیلات بالغ بر یک میلیارد ریال توانستم مرکز ترک اعتیاد راه اندازی کنم.
وی افزود: ساخت این مرکز طی دو سال طول کشیده است و مساحت کل آن ۵۰۰ متر و زیر بنای آن ۳۰۰ متر است که شامل سالن سم زدایی، اجتماعات، اتاق مشاور، اتاق پزشک و دفتر مدیریت است.

گفتنی است این مرکز دارای ۵۰ تخت دارد و زیر نظر سازمان بهزیستی است.

Share