موافقت برهم صالح با برگزاری انتخابات زودهنگام

رئیس جمهور عراق: عبدالمهدی موافقت کرد که استعفا دهد

برهم صالح؛ رئیس جمهور عراق در سخنرانی مهم خود از موافقت نخست وزیر برای استعفا خبر داد و گفت: عبدالمهدی از تمامی فراکسیون ها توافق بر سر شخصی که مورد قبول همگان باشد را خواستار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رییس جمهور عراق در ابتدای سخنرانی خود گفت: ما با تظاهرکنندگان در مبارزه با حیف و میل بیت المال و مبارزه با فساد همراه هستیم.

وی با بیان این که در زمینه مسالمت آمیز بودن تظاهرات با تظاهرکنندگان همراه خواهد بود تصریح کرد، حمایت از نیروهای امنیتی مسئولیت همه است تا از تظاهرکنندگان حمایت شود.

صالح خاطرنشان کرد: هیچ راه حل امنیتی وجود ندارد و راه حل تنها در اصلاحات است، صدای ملت قوی تر از هر صدایی است تا خواست مردم انجام می شود.

وی مجددا بر اهمیت اینکه سلاح تنها باید در دست دولت باشد تاکید کرد.

صالح گفت: پارلمان باید اولین طرفی باشد که خواسته های تظاهرکنندگان را اجرا و فاسدین را بازخواست کند، بسیاری از پرونده های فساد برای رسیدگی به قوه قضاییه ارسال شده است، برای تدوین قانون جدید انتخابات اقدام کردیم، انتظار داریم که پیش نویس قانون جدید انتخابات هفته آینده ارائه شود.

رئیس جمهور عراق مجددا تاکید کرد که با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت خواهم کرد چرا که مشروعیت حکومت از مردم است و جایگزینی برای آن نیست.

وی یادآور شد که نخست وزیر موافقت کرد که استعفا دهد به‌شرط اینکه گروه‌های سیاسی بر سر جایگزین او توافق کنند.

رئیس جمهور عراق در پایان بررسی و پیگیری پونده شهدای تظاهرات و مجروحین را یادآور شد.

Share