پس از درخواست استعفای نخست وزیر

مقتدی صدر به میان تظاهرکنندگان نجف رفت

رهبر جریان صدر عراق که از نخست‌وزیر خواسته در پاسخ به اعتراضات مردم استعفا کند، امروز در جمع معترضان در نجف حاضر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق، امروز به جمع معترضان عراقی در شهر نجف پیوست و در میان جمعی از آنان حاضر شد.

خبرگزاری «الوکاله الوطنیه» عراق گزارش کرد که رهبر جریان صدر، امروز سه‌شنبه برای دقایقی در جمع معترضان در «میدان صدریین» در نجف اشرف حاضر شد.

طبق تصویری که خبرگزاری فرانسه از صدر منتشر کرده، او شخصا با خودرو رانندگی کرد و در حالی که شالی از پرچم عراق به دور گردنش انداخته بود، در حلقه‌ای از طرفدارانش قرار گرفت و بسرعت محل تحصن معترضان را ترک کرد.

صدر بعد از حدود یک ماه که در نجف نبود با پروازی از مبدا ایران به این شهر بازگشت.

اعتراضات عراق که از اول اکتبر آغاز شده و به دلیل ایام اربعین حسینی متوقف شده بود، از بیست و پنجم اکتبر در چند استان این کشور از سر گرفته شده است.

امروز نخست‌وزیر عراق در پاسخ به درخواست مقتدی الصدر از عادل عبدالمهدی، برای استعفا سپس برگزاری انتخابات زودهنگام برای تغییر دولت، نامه‌ای سرگشاده منتشر و در آن خطاب به الصدر اعلام کرد که توافق سیاسی راهکار بهتر و سریع‌تری برای دولت است.

عادل عبدالمهدی در این نامه توضیح داد که «برای رفتن به سوی انتخابات زودهنگام، رفتن نخست‌وزیر به پارلمان کافی نیست» و «سرنوشت انتخابات زودهنگام نامعلوم است» و توافق سیاسی دو ائتلاف سائرون (الصدر) و الفتح (هادی العامری) راهکار بهتری در مقایسه با انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام است.

Share