مدیرکل بیمه سلامت گیلان:

خانوارهای گیلانی پس از «آزمون وسع» دفترچه بیمه سلامت دریافت می‌کنند

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان گفت: خانوارهای گیلانی فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای پس از برگزاری آزمون وسع وزارت رفاه، دفترچه بیمه سلامت دریافت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، علی اکبری صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دفترچه بیمه سلامت برای دهک‌های کم‌درآمد به صورت رایگان صادر می‌شود اظهار داشت: برای خانوارهای گیلانی که فاقد هرگونه دفترچه و پوشش بیمه‌ای هستند پس از برگزاری آزمون وسع وزارت رفاه، دفترچه بیمه سلامت صادر می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان نحوه اطلاع افراد از میزان حق بیمه‌ای که برای دریافت دفترچه بیمه سلامت باید بپردازند را تشریح کرد و ابراز داشت: افراد برای اطلاع از این موضوع می‌توانند به سامانه اینترنتی وزارت رفاه مراجعه کنند تا با ارائه کد ملی و سپس دریافت یک پیامک از میزان مبلغی که باید برای این کار بپردازند آگاه شوند.

اکبری با بیان اینکه پیامک سایت وزارت رفاه و تأمین اجتماعی دهک‌های مختلف جامعه را برای دریافت خدمات و دفترچه بیمه سلامت به صورت دقیق مشخص می‌کند تصریح کرد: سه دهک نخست که درآمد ماهیانه آنان حدود ۴۰ درصد حقوق و دستمزد مصوب شورای کار باشد از پرداخت وجه جهت دریافت دفترچه بیمه سلامت معاف می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه مبلغ قابل پرداخت جهت صدور دفترچه بیمه سلامت برای دهک چهارم مشمول ۵۰ درصد تخفیف شده و دهک‌های ۵ به بالا نیز باید تمام مبالغ مورد نظر را بپردازند ابراز داشت: طبق این قانون افرادی که درآمد ماهیانه آنان بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد شورای کار است جزء دهک چهارم محسوب می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان تعداد بیمه‌شدگان بیمه سلامت در کل کشور را چیزی حدود ۴۰ میلیون نفر اعلام کرد و با بیان اینکه از این تعداد ۳۴ میلیون نفر به صورت رایگان بیمه شده‌اند گفت: در گیلان یک میلیون و ۲۵۵ هزار نفر دفترچه بیمه سلامت دارند که از این تعداد یک میلیون و ۵۰ هزار نفر به صورت رایگان دفترچه دریافت کرده‌اند.

اکبری از وجود سامانه‌های مختلفی در کشور برای ارزیابی میزان رضایتمندی مردم از خدمات دفترچه بیمه سلامت سخن گفت و خاطرنشان کرد: تلفن گویای ۱۶۶۶ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت، نکته نظرات، پیشنهادات و انتقادات بیمه‌شدگان است تا مشکلات مردم پس از احصاء به صورت دقیق برطرف شوند.

وی از رضایت‌مندی ۷۵ تا ۸۰ درصدی بیمه‌شدگان بیمه سلامت در استان گیلان خبر داد و عنوان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده و آمارهای موجود در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار گیلانی فاقد دفترچه‌ بیمه درمانی هستند که می‌توانند از طریق سامانه وزارت رفاه نسبت به ثبت‌نام و دریافت خدمات بیمه سلامت اقدام کنند.

Share