حسینی در بررسی مشکلات حوزه آبفای ماسال، تالش و رضوانشهر

تکمیل مطالعات فاضلاب رضوانشهر | اجرای پروژه فاضلاب در شاندرمن نیازمند احداث پکیج فاضلاب است

شکری نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر با بیان مشکلات تأمین آب و عدم ارائه خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بر اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی در رضوانشهر تأکید نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به صورت ویدئوکنفرانس با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مشکلات حوزه آب و فاضلاب شهرستانهای ماسال، تالش و رضوانشهر بررسی شد.

در پی سفر دو روزه مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به استان گیلان به منظور بررسی روند اجرای پروژه های آب و فاضلاب و رسیدگی به مشکلات این حوزه، جلسه نهایی بصورت ویدئو کنفرانسی در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد.

این جلسه که با حضور مهندس جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، محمود شکری نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی و علی اوسط اکبری مقدم معاون امور عمرانی استانداری گیلان در تهران برگزار شد، مدیران عامل و معاونین شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی و معاونین شرکت آب منطقه ای گیلان در شرکت آب و فاضلاب استان گیلان مخاطبین این جلسه بودند.

در ابتدا شکری نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر با بیان مشکلات تأمین آب و عدم ارائه خدمات دفع بهداشتی فاضلاب بر اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی در رضوانشهر تأکید نمود و خواستار کددار شدن پروژه فاضلاب این شهر شد و عدم اجرای فاضلاب در شاندرمن را از عمده مشکلات زیست محیطی این شهر عنوان کرد.

سپس سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه طرح مطالعات فاضلاب رضوانشهر بصورت کامل انجام شد، تصریح کرد: مکاتبات نیز به کمیسیون ماده ۲۳ ارجاع گردید.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی غرب دور از طرحهای جدید آبرسانی است، اظهار داشت: تجهیز چاه فلمن نیز در دستور کار است و با توجه به حجم پائین مخزن رضوانشهر و جمعیت تحت پوشش خدمات آبرسانی این شهرستان، احداث مخزن ۴۰۰۰ مترمکعبی پیش بینی شده است و که برای احداث آن ۷۰۰۰ متر زمین مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت آبفای گیلان اجرای پروژه فاضلاب در شاندرمن را مستلزم احداث پکیج فاضلاب دانست و گفت: احداث پکیج ۲۰۰ مترمکعبی جوابگوی جمع آوری بخشی از شبکه فاضلاب در شاندرمن می باشد که انتظار داریم بخشی از اعتبار مورد نیاز از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان تأمین گردد.

سپس مهندس جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه احداث مخزن رضوانشهر از محل اعتبارات تنش آبی تأمین اعتبار خواهد شد تصریح کرد: برای خرید زمین مورد نیاز هم با پیگیری نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و استانداری گیلان انتظار می رود اقدامات ارزشمندی صورت پذیرد.

وی همچنین با تأکید بر عملیاتی شدن اجرای پروژه ها در شهرستانهای مذکور تصریح کرد: اولویت اجرای پروژه ها را استان باید تعیین کند و باتوجه به عدم تحقق بخشی از اعتبارات مصوب، پیگیری اعتبار مورد نیاز از طریق سازمان مسکن و شهرسازی و طرح موضوع در جلسه شورای مسکن استان باید انجام شود.

Share