رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان خبر داد:

تشدید بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی | قیمت اقلام مصرفی در گیلان ثابت می‌ماند

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۸ هزار واحد صنفی پروانه دار در گیلان گفت: گشت‌های مشترک اتاق اصناف، سازمان صمت و اداره کل تعزیرات حکومتی با هدف تشدید نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی اعمال‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، جلال‌الدین محمد شکریه با اشاره به اجرای سهمیه‌بندی بنزین از سوی دولت اظهار کرد: با افزایش قیمت بنزین، نگرانی‌هایی پیرامون افزایش قیمت کالاهای اساسی به وجود آمده و به همین دلیل گشت‌های مشترک اتاق اصناف، سازمان صمت و اداره کل تعزیرات حکومتی با هدف تشدید نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی اعمال‌شده است.

وی با تأکید بر ثابت ماندن قیمت اقلام مصرفی در گیلان همگام با سایر استان‌های کشور تصریح کرد: بیش از ۱۰۸ هزار واحد صنفی پروانه دار در دو هزار و ۸۰۰ رسته شغلی مشغول خدمت‌رسانی به مردم در گیلان هستند، این واحدهای صنفی جزئی از مردم بوده و خود نیز در سایر رسته‌ها مصرف‌کننده هستند.

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان با اشاره به اینکه گران‌فروشی و عرضه کالای بی‌کیفیت خط قرمز این اتاق است، بیان کرد: نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی در شهرستان رشت و سایر شهرستان‌های استان تشدید شده و مردم هرگونه تخلف و گران‌فروشی را به بازرسان اطلاع دهند.

شکریه از اعطای سهمیه سوخت به واحدهای خدماتی در حوزه حمل‌ونقل خبر داد و افزود: هرگونه افزایشی در نرخ کرایه و حمل‌ونقل تاکسی‌های درون و برون‌شهری تخلف بوده و به‌شدت با آن برخورد می‌شود، طی روزهای آتی سهمیه‌های تدوین‌شده برای واحدهای خدماتی در حوزه حمل‌ونقل به اطلاع مردم می‌رسد.

وی با اشاره به جو رقابتی میان اصناف گیلانی تصریح کرد: به دلیل حضور پرشمار واحدهای صنفی در سطح استان گیلان، واحدهای صنفی از عرصه کالاهای بی‌کیفیت و گران‌فروشی اجتناب می‌کنند و این فضای رقابتی در کنار تشدید بازرسی بر واحدهای صنفی استان، باعث آسودگی مردم در ثابت ماندن قیمت کالاهای مصرفی شده است.

نائب رئیس اتاق اصناف کشور با بیان اینکه اصناف و بازاریان مشارکت خوبی در کنترل بازار دارند، گفت: جلسات کارشناسی اتاق اصناف با اتحادیه‌های صنفی نقش بسزایی در آرامش بازار و ثبات قیمت‌ها دارد، کالاهای اساسی و ضروری در انبارهای استان به‌اندازه کافی موجود بوده و با احتکار به‌شدت برخورد می‌شود.

Share