یادداشت/ حمید قاسم پور

تاملی در انتخاب دکتر روزبهان به عنوان گزینه نهایی مدیرعاملی منطقه آزاد انزلی

هرگاه یک مدیر پرتلاش و بومی و غیر سیاسی و با دانش در جایگاه مدیریتی منطقه ازاد انزلی باشد منطقه شاهد شکوفایی و رشد خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا طی روزهای اخیر اخبار تائید نشده ای مبنی بر انتخاب محمدولی روزبهان رئیس سابق سازمان چای کشور و رئیس فعلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان به عنوان مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد انزلی منتشر شده است.

در همین زمینه «حمید قاسم پور» طی یادداشتی نوشت:

یکی از ظرفیت‌ها و نقاط اتکای هر کشوری مناطق آزاد آن کشور است ایران هم از این قائده مستثنی نیست. متاسفانه این مهم در دولت مهرروز با بی مهری مواجه شد و این مناطق استراتژیک از اهداف اصلی خود دور گشت و دوره فترت را سپری کرد. خوشبختانه در دولت یازدهم و دوازدهم مناطق آزاد کشور به جهت افزایش بهره وری و ایجاد توازن تولید و عرضه و نیز به جهت مناسبات تجاری و بین المللی با کشورهای اطراف خود، از اهمیت بالایی برخوردار گردید تا جایی که نگاه حمایتی دولتمردان در شرایط تحریمی به منطقه ازاد بیش از پیش افزوتر شد.

منطقه آزاد انزلی بعد از دوره بی مهری دولت مهروزان و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، دیگر بار مورد توجه و اعتنا قرار گرفت. لذا نیاز و توجه جدی داشت تا از ناعدالتی نشات گرفته از بی توجهی به این منطقه خارج گردد. تنها یک مدیر کاربلد و دلسوز و بومی و آشنا به ظرفیت‌های این منطقه می‌توانست کشتی برگل نشسته منطقه آزاد انزلی را به حرکت بیندازد. با انتصاب رضا مسرور در سال ۹۲ در این جایگاه و روحیه کاری این مدیر شاهد تحول و رشد منطقه آزاد شدیم و با استمرار یک دوره مدیریتی ۶ ساله و با ثبات شاهد رشد چشمگیر گشتیم و به گواه بسیاری از مردم گیلان و فعالین منطقه آزاد انزلی این مرکز اقتصادی در بهترین و طلایی ترین دوران خود به سر می برد.

بعد از انتصاب دکتر مسرور در بزرگترین شرکت سرمایه گذاری کشور، در منطقه آزاد انزلی دیگر بار خلاء نبود یک مدیر توانمند و عملگرا و غیر سیاسی و اشنا به حوزه اجرایی و نیز دارای دانش به مقوله توسعه احساس شد. طبق نظرسنجی های میدانی مردم گیلان علاقه مند به مدیر بومی بودند تا منطقه ازاد انزلی دوره طلایی خود را به مانند دوره مسرور پشت سر بگذارد.

بنا بر شنیده هایی در رابطه با گزینه‌های جدی، انتخاب دکتر روزبهان به عنوان مدیر عامل منطقه ازاد باعث خوشحالی مردم گیلان گردید. روزبهان چون بومی گیلان بوده و فرزند همین منطقه است و به جهت برخورداری از سبقه اجرایی به درستی منطقه را می شناسد و می داند چگونه منطقه آزاد انزلی را به مانند دوره مسرور به قله پیشرفت برساند. روزبهان با روحیه سخت کوشی و عملیاتی که در جایگاه های مدیریتی از خود نشان داد می توان چشم انداز منطقه ازاد انزلی را روشن دیده و به اینده منطقه آزاد انزلی امیدوارتر گردید، نیک می دانیم که اگر کسی غیر ایشان در این جایگاه قرار می گرفت سرنوشت منطقه ازاد انزلی در امر توسعه و پیشرفت موزون با چالش مواجه می شد.

مردم گیلان فراموش نمی کنند هرگاه یک مدیر پرتلاش و بومی و غیر سیاسی و با دانش در جایگاه مدیریتی منطقه ازاد انزلی باشد منطقه شاهد شکوفایی و رشد خواهد بود.

روزبهان به جهت برخورداری از این شاخصه‌ها، سکان دار قوی و محکمی برای منطقه آزاد انزلی خواهد بود و منطقه آزاد انزلی را از ریل توسعه خارج نخواهد کرد.

Share