دادستان رودبار خبر داد:

۶ ماه قرار تعلیق تعقیب برای زنانی که به یک آمربه‌معروف در بلوکات رودبار توهین کردند

دادستان رودبار با اشاره به برخورد جدی با هتاکان آمران‌به‌معروف و ناهیان‌ازمنکر در رودبار گفت: بانوان مسافری که ضمن کشف حجاب و ترویج بی‌عفتی در منطقه، به فرد آمربه‌معروف هتک حرمت کرده بودند به ۶ ماه قرار تعلیق تعقیب محکوم شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، هادی بشری با بیان اینکه امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر یکی از فلسفه‌های وجودی  قیام عاشورا است، اظهار کرد: هدف اصلی قیام امام حسین علیه‌السلام نیز احیای این فریضه است و توجه به این موضوع حیاتی، نیاز مبرم جامعه امروز به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر حمایت ویژه  از آمران‌به‌معروف و ناهیان‌ازمنکر افزود: همه ما تکلیف داریم نسبت به یکدیگر حس امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر داشته باشیم و با جریان یافتن خون امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر در رگ‌های جامعه است که مدینه فاضله شکل می‌گیرد.

دادستان رودبار با تأکید بر برخورد جدی با هنجارشکنان و هتاکان به آمران‌به‌معروف و ناهیان‌ازمنکر در شهرستان تصریح کرد: هفته گذشته گزارشی مبنی بر هتاکی و بی‌حرمتی برخی بانوان بی‌حجاب در منطقه بلوکات به فردی که قصد ارشاد و نیز اجرای فریضه الهی امر‌به‌معروف و نهی‌ازمنکر به این بانوان را داشت، به دستگاه قضایی در رودبار رسید و برحسب وظیفه پیگیری این موضوع در دستور کار ما قرار گرفت.

بشری از حکم قرار تعلیق تعقیب به هتاکان آمرین‌به‌معروف در شهرستان رودبار خبر داد و گفت: با بررسی پرونده و جنبه عمومی داشتن موضوع و بر اساس قانون به بانوان مسافری که ضمن کشف حجاب و ترویج بی‌عفتی در منطقه، به فرد آمربه‌معروف هتک حرمت کرده بودند به ۶ ماه قرار تعلیق تعقیب محکوم شدند.

گفتنی است در کلیه جرایم با مجازات قانونی حبس تا دو سال جزای نقدی تا ۸۰ میلیون میلیون ریال شلاق تا ۷۴ ضربه و در جرایم منافی عفت تا ۹۹ ضربه محرومیت از حقوق اجتماعی تا ۵ سال انتشار حکم قطعی در رسانه‌ها منع از فعالیت‌های شغلی و اجتماعی دعوت عمومی افزایش سرمایه و اصدار برخی اسناد تجاری در مورد اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال اگر شرایط تعلیق اجرای مجازات با لحاظ مواد ۴۶ و ۴۷ قانون مجازات اسلامی فراهم شده باشد با رعایت ماده ۸۱ قانون آیین دادرسی کیفری مقام قضایی می‌توانند به صدور قرار تعلیق تعقیب اقدام نمایند.

 

Share