تشریح جزئیات نزاع دسته‌جمعی در رودبار؛

درگیری خونین ۸ خوزستانی با مردم در رودبار | جسد دو کارگر در سد سپیدرود پیدا شد

فرمانده انتظامی رودبار با بیان اینکه با اشاره به حضور هشت خوزستانی برای کارگری در باغات زیتون طارم گفت: این افراد با اهالی روستا وارد نزاع شدند اما جسد دو نفرشان در سد سپیدرود پیدا شد که هنوز علت فوت مشخص نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حمیدرضا فیضی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی با تأکید بر تعامل پلیس و رسانه اظهار کرد: تعامل رسانه با پلیس می‌تواند موجب آگاهی بخشی اجتماعی شود.

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی صحیح و سریع اخبار پلیس افزود: رسانه با اطلاع‌رسانی دقیق خدمات پلیس نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند.

فرمانده انتظامی رودبار با تأکید بر هوشیاری بیشتر رسانه‌ها و خبرنگاران تصریح کرد: خبرنگاران و رسانه‌های داخلی از تحرکات رسانه‌های معاند غافل نشوند و مراقب باشند تا با انعکاس برخی اخبار هدف‌دار، ناخواسته با دشمنان هم سو نشوند.

فیضی با تأکید بر حفظ آبروی مردم توسط رسانه‌ها و خبرنگاران گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران در انعکاس اخبار حفظ آبروی اشخاص را لحاظ کنند چراکه این امر از رسالت‌های مهم رسانه است.

وی با اشاره به برخی شیطنت‌های رسانه‌ای توسط برخی افراد بیان کرد: انعکاس برخی اخبار از سوی رسانه‌های داخلی، در شان یک رسانه اسلامی نیست.

فرمانده انتظامی رودبار با اشاره به برنامه‌های هفته انتظامی این شهرستان تصریح کرد: برپایی صبحگاه مشترک یگان‌های نظامی شهرستان، پیاده‌روی خانوادگی، نشست با متولیان دستگاه قضایی در شهرستان، دیدار با امام‌جمعه شهرستان، برپایی میز خدمت، بازدید دانش آموزان از مرکز فوریت‌های پلیسی، برگزاری مانور موتورسواران قانونمند و برگزاری چندین مسابقه ورزشی اهم برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در رودبار خواهد بود.

فیضی از کشف ۲۴ تن ذرت آلوده در شهرستان خبر داد و بیان کرد: این مقادیر ذرت آلوده در حال انتقال برای مصارف خوراکی بود که در شهرستان کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی شهرستان در حوزه کشفیات مواد مخدر مثبت عملکرده است، افزود: در سال اخیر قریب به ۱۸۰ کیلو مواد مخدر در رودبار کشف شد که در مقایسه با سال گذشته ۷۴ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی رودبار از کشف ۲۸۷ فقره انواع سرقت در این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: در این راستا ۲۲۰ نفر سارق دستگیر شدند و هفت هزار پاکت سیگار قاچاق نیز در رودبار کشف و ضبط شد.

فیضی با اشاره به دیگر اقدامات پلیس شهرستان رودبار افزود: در اجرای سامان بخشی و انضباط اجتماعی تعداد ۸۰۱ خودرو و ۲۰۶ موتورسیکلت در رودبار توقیف شدند.

وی با اشاره به  کشف ۴۲ دستگاه خودروی مسروقه در شهرستان رودبار بیان کرد: این تعداد خودروها در نقاط مختلف کشور به سرقت رفته بودند که در این راستا ۴۸ سارق خودرو دستگیر شد و همچنین کشف ۱۵ فقره موتورسیکلت مسروقه و دستگیری ۱۶ نفر از دیگر اقدامات پلیس شهرستان در راستای امنیت بخشی بوده است.

فرمانده انتظامی رودبار با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی فوریت‌های پلیسی گفت: تعداد ۱۲ هزار و ۶۰۰ مورد تماس تلفنی به پلیس رودبار شده که از این تعداد هفت هزار و ۵۴۴ مورد منجر به عملیات شده است و همچنین چهار هزار و ۱۴۴  مورد از تعداد تماس منجر تشکیل پرونده شده است.

فیضی با بیان اینکه مردم پلیس را امین خود می‌دانند، گفت: بیش از تعداد ۲۴ هزار نفر جهت حل و پیگیری امورات مختلف به پلیس شهرستان مراجعه کردند که این تعداد نشان می‌دهد مردم پلیس را امین خود می‌دانند.

وی با اشاره به جزئیات نزاع دسته‌جمعی در روستای علی‌آباد منجیل تصریح کرد: هشت نفر از استان خوزستان به‌منظور کارگری در باغات زیتون یکی از روستاهای شهرستان طارم حضور پیداکرده بودند که با تعدادی از اهالی روستا درگیر شده و کارشان به کلانتری منطقه و سپس به دادگاه کشیده می‌شود و با مداخله پلیس و مسؤولان قضایی این موضوع به صلح و سازش می‌انجامد.

فرمانده انتظامی رودبار با بیان اینکه این کارگران خوزستانی هنگام برگشت از شهرستان طارم در روستای علی‌آباد منجیل مجدد با همان اهالی روستای شهرستان طارم مواجه شدند، افزود: با بالا گرفتن درگیری و نزاع، ۶ نفر از کارگران خوزستانی به‌شدت مجروح و به بیمارستان ۳۱ خرداد منجیل انتقال داده می‌شوند و دو نفرشان مفقود می‌شوند که بعدها با تجسس و پیگیری جسدشان در سد سپیدرود پیدا می‌شود.

فیضی با اشاره به جزئیات بیشتر درگیری طارمی‌ها با خوزستانی‌ها افزود: هنوز مشخص نیست علت مرگ آن دو کارگر خوزستانی، قتل بوده یا غرق‌شدگی و این پرونده در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی رودبار از دستگیری هفت نفر در درگیری علی‌آباد خبر داد و گفت: در سریع‌ترین زمان ممکن هفت نفر از مسببین اصلی این ماجرا دستگیر شدند که سه نفر  آزاد شدند و چهار نفر دیگر در بازداشت هستند.

Share