در جمع بانوان جانباز نخاعی کشور در انزلی مطرح شد:

گیلان ۳۳ شهید و ۶۷ بانوی جانباز دارد | بانوان جانباز سختی زنان یمنی را درک می‌کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان نام بانوان جانباز نخاعی را در تاریخ کشور ماندگار عنوان کرد و گفت: مقاومت و صبر دو ویژگی بانوان جانباز نخاعی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در جمع تعدادی از بانوان جانباز نخاعی کشور که با عنوان «اردوی خانوادگی نشاط و سلامت» در بندر انزلی برگزار شد، اظهار کرد: نام بانوان جانباز دفاع مقدس در تاریخ ایران ماندگار شده است.

وی، مقاومت را نخستین ویژگی بانوان جانباز عنوان کرد و افزود: در ایام جنگ تحمیلی و حمله صدام به ویژه در شهرهای مرزی مقاومت بانوان جانباز مثال زدنی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بانوان جانباز که در دوران دفاع مقدس در مقابل جنایت های رژیم صدام مقاومت کردند سختی زنان یمنی را درک می کنند، تصریح کرد: در دفاع مقدس بانوان در مقابل بمباران رژیم صدام ایستادگی از خود نشان دادند و جامعه نمی تواند رنج هایی که تحمل کردند را جبران کند.

آیت الله فلاحتی، ویژگی دوم بانوان جانباز نخاعی را صبر دانست و بیان کرد: صبر ملت ایران در جنگ ۸ ساله هنوز نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه مقاومت و صبر بانوان جانباز نخاعی قابل ستایش است، یادآور شد: وجود بانوان با روحیه مقاومت و صبر در پیشرفت جامعه حائز اهمیت است.
وجود ۲۴ بانوی جانباز نخاعی در کشور

رئیس انجمن جانبازان نخاعی زنان سراسر کشور نیز در جلسه مذکور به برگزاری اردوی خانوادگی نشاط و سلامت بانوان نخاعی در بندر انزلی اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۲ نفر از بانوان جانبازان نخاعی دوران دفاع مقدس در این اردو حضور پیدا کردند.

آمنه احمدی با بیان اینکه ۳۰ نفر بانوی جانباز نخاعی در کشور داشتیم، خاطرنشان کرد: سال های گذشته تعداد ۶ نفر از بانوان جانباز نخاعی شهید شدند.

گیلان ۶۷ جانباز زن دارد

عبدالله پاکاری شامگاه شنبه در نشست صمیمی با بانوان جانباز نخاعی کشور در هتل سفیدکنار انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد:تمامی هزینه های درمانی جانبازان توسط بنیاد شهیدو امور ایثارگران پرداخت می شود مگر در موارد خاص که بر اثر اختلاف تعرفه های بیمه و مراکز ارائه دهنده خدمات باشد.
وی ادامه داد:در گیلان حدود ۵۵ هزار بیمه تکمیلی پرداخت می شود که میانگین سرانه درمانی به ازای هر نفر، ۱۵۸ هزار تومان است.
پاکاری با بیان اینکه گیلان ۳۳ شهیده و ۶۷ بانوی جانباز در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام اسلامی کرده، افزود:خدمات بیمه های پایه و تکمیلی از سوی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان برای همه جانبازان ارائه می شود ولی متاسفانه سرانه بیمه ای جانبازان به دلیل عدم تامین اعتبار، به تعویق افتاده که انتظار داریم هرچه زودتر در خصوص رفع این مشکل اقدام شود.
وی تصریح کرد: در دوران پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس،مادران و بانوان این مرز و بوم نقش برجسته ای در حضور در میادین و پشتیبانی از رزمندگان، صبر،مقاومت و ایستادگی در قبال صدمات ناشی از جنگ داشتند.
وی تاکید کرد:همسران بزرگوار شهدا هم نقش مهمی در تربیت یادگاران شهدا داشتند که امروزه به عنوان سرمایه ارزشمندی برای پشتیبانی از انقلاب محسوب می شود.

Share