آیت الله فلاحتی در آیین احیای مجدد کارخانه کاشی خزر: ترامپ از عقل حداقلی نیز بهره‌مند نیست

مسئولان در راه اندازی واحدهای تولیدی گیلان از جوانان منطقه استفاده کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان به منابع انسانی غنی و وجود جوانان تحصیلکرده در استان اشاره کرد و گفت: تلاش مسئولان بر این باشد در راه اندازی واحدهای تولیدی گیلان از جوانان منطقه استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در آیین احیای دوباره کاشی خزر با قدردانی از سرمایه گذار این کارخانه اظهار کرد: همانطوری که فرهنگ ساختار اعتقادی جامعه را تهیه و تنظیم می کند، اقتصاد نیز مانند فرهنگ در اداره جامعه نقش آفرین است.

وی به عقب نگه داشتن جامعه ایرانی در ۱۰۰ سال گذشته به ویژه در رژیم پهلوی اشاره کرد و افزود: اگر می خواهیم به دنیای امروز برسیم تنها راهکار عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه میدان خوبی در اورسیا به ویژه کشورهای حاشیه خزر برای عرضه کالای ایرانی فراهم است، تصریح کرد: ترکیه، کشورهای غرب آسیا و جنوب غربی آسیا بستر مناسبی برای عرضه کالای ایرانی هستند.

آیت الله فلاحتی، خواستار استفاده از جوانان بیکار منطقه در راه اندازی واحدهای تولیدی گیلان شد و بیان کرد: استان گیلان از منابع انسانی و تحصلیکرده خوبی برخوردار است.

وی بر توجه به منابع داخلی توسط مدیران واحدهای تولیدی کشور به ویژه گیلان تاکید کرد و گفت: یکی از مواردی که موجب عقب ماندگی کشور شده، دراز کردن دست نیاز به طرف غرب و شرق و اتکا نکردن به جوانان و مردم ما است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه مسئولان تلاش کنند دست نیاز به طرف هیچ کشوری دراز نکنند، خاطرنشان کرد: ملت ایران به ویژه جوانان تحصیلکرده ما توانایی اداره بسیاری از جوامع را دارند.

آیت الله فلاحتی به رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و یادآور شد: ترامپ از عقل حداقلی نیز بهره مند نیست در حالی که در راس مدیریت کشور آمریکا قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه نظارت قوی مدیران در واحدهای تولیدی حائز اهمیت است، اظهار کرد: تولید کالای با کیفیت برای صادرات به کشورهای دیگر توسط واحدهای داخلی بسیار مهم است.

امام جامعه رشت، ملت ایران را فرهیخته عنوان کرد و افزود: فرهنگ غنی شیعه ملت ما را قدرتمند کرده و هرگاه دست نیاز به طرف جوانان خود دراز کردیم به موفقیت رسیدیم.

وی با تاکید بر فراهم کردن بستر برای حضور سرمایه گذاران توسط مسئولان ارشد گیلان، بیان کرد: از استاندار می خواهیم از سرمایه گذارانی که به دنبال ایجاد اشتغال در استان هستند، حمایت کرده و مسیر را برای سرمایه گذاری هموار کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار کاستن از کاغذبازی های اداری در راستای حضور سرمایه گذاران در استان شد و تصریح کرد: نابسامانی هایی که سال های گذشته در گیلان ایجاد شده، را می خواهیم به سامان برسانیم.

آیت الله فلاحتی به قابلیت ها و توانمندی های گیلان در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: امیدواریم واحدهای تولیدی در تراز قابلیت های استان قرار گیرند.

وی از بازدید ماهانه از واحدهای تولیدی گیلان خبر داد و اظهار کرد: استفاده از مدیران لایق در پست های کلیدی حائز اهمیت است ضمن اینکه تشویق لازم در حمایت از مدیران کارآمد صورت گیرد.

تولید صادرات محور هدف اصلی احیای دوباره کاشی خزر

مدیرعامل شرکت کاشی خزر نیز در آیین مذکور به تلاش برای راه اندازی دوباره این واحد اشاره کرد و گفت: واحد دوم کاشی خزر راه اندازی دوباره شده است.

حسن صابری، تولید صادرات محور را هدف اصلی احیای دوباره کاشی خزر عنوان کرد و یادآور شد: با راه اندازی کامل کارخانه کاشی خزر تعداد ۴۰۰ نفر مشغول به کار می شوند.

واحد دوم کارخانه کاشی خزر با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دیگر مسئولان استانی راه اندازی دوباره شد.

Share