رئیس پلیس گیلان مطرح کرد

رتبه اول پلیس گیلان در کشف جرائم | ۷۰ درصد عامل ترافیک مربوط به عوامل انسانی است

اسحاقی از انهدام ۱۲ باند کلاهبرداری در مدت ۶ ماهه با دستگیری ۴۰ نفر  خبر داد و گفت: هزار و ۵۸فقره در این زمینه پرونده کشف شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان در نشست خبری که به مناسب هفته نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: این هفته فرصت مناسبی در بازبینی اهداف و عملیات یکسال گذشته است برای اینکه بتوانیم به اهدافی را که ترسیم کرده ایم دست یابیم.
سردار اسحاقی با بیان اینکه ماموریت پلیس به شدت اجتماعی است، گفت: محتوای برنامه های امسال هفته ناجا در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت ماه صفر و اربعین است.
وی شعار امسال را «پلیس هوشمند، امین مردم» اعلام کرد و گفت: با توجه به گسترده بودن ابزارهای ارتباطی دامنه سواستفاده از فضا برای مجرمان و ایجاد جرایم بسیاری در فضای مجازی ایجاد شده که سبب شده مبنای شعار امسال بر همین محور است.
رئیس پلیس گیلان با اشاره به اینکه نخستین دستگاه دولتی که در بحث الکترونیک ورود کرد و سامانه های خود را به روز کرد، پلیس بود؛ افزود: امروز نه تنها برای پلاک خودرو بلکه برای خدمات دیگر این مسئله را ایجاد کردیم.
اسحاقی ادامه داد: قریب به ۹۰ درصد کارهایی که در پلیس انجام می شود، ارایه خدمات است و سعی کرده ایم در این بعد از فضای الکترونیکی استفاده کنیم.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه آموزشهای حرفه ای برمبنای دانش های به روز جهت افزایش مهارتف انجام می گیرد، افزود: اگر بخواهیم به یک جامعه مطلوب و قانون گرا برسیم نقش رسانه بسیار تاثیر گذار است.

۷۰ درصد عامل ترافیک مربوط به عوامل انسانی است

وی ادامه داد: گیلان از استانی هایی است که سطح قانون پذیری آنها بسیار بالا است و دارای فضایی بر پایه عقلانیت و قانون پذیری دارد.

اسحاقی با اشاره به رفتارهای ترافیکی استان از احرای طرح مشترک جهت دانش ترافیکی خبر داد و گفت: اگر بتوانیم زیر ساخت های لازم را در شهر رشت فراهم کنیم می توانیم رشت را به الگویی برای کشور تبدیل کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت پلیس در حوزه دانش بیان اظهار کرد: در بیشتر ترافیک‌ها ۷۰ درصد عامل انسانی سبب می شود که امیدواریم با هوشمندسازی شهرها ترافیک را کم کنیم.

رئیس پلیس گیلان در مورد مسائل اجتماعی نیز اظهار کرد: مسئله اجتماعی را باید در همان سطح اجتماعی حل کنیم و پیشگیری های اجتماعی نیز بسیار موثر در کاهش جرایم خواهد بود.

وی ادامه داد: پلیس در این هفته در مرزهای گیلان مانور امنیت را برگزار خواهد کرد که در راستای ارتقای آمادگی و افزایش مهارتهای پلیس خواهد بود.

رتبه اول گیلان در کشف جرائم

اسحاقی از انهدام ۱۲ باند کلاهبرداری در مدت ۶ ماهه با دستگیری ۴۰ نفر  خبر داد و گفت: هزار و ۵۸فقره در این زمینه پرونده کشف شده است.

وی در مورد آمار کشف سرقت‌ها در استان نیز گفت: در جرایم خرد طی ۶ ماهه گذشته ۸۰ درصد کشفی داشتیم و در جرایم بزرگ مثل سرقت بانک و قتل۱۰۰ درصد کشف داشتیم.  در کشور رتبه اول کشف جرایم برای گیلان است.

رئیس پلیس گیلان در مورد تصادفات در شهر و راه های بیرون شهری یادآور شد: در مجوع شاهد کاهش ۱۴ درصدی تصادفات شهری هستیم و در حوزه برون شهری نیز تصادفات ۳۱ درصد کاهس داشته است.

کاهش شکایت و افزایش قدرانی مردم از عملکرد پلیس گیلان

وی در ادامه گفت: ۶۱۷ هزار و ۶۱۸ تماس با شماره ۱۱۰ در شش ماهه گذشته گرفته شده که روزانه ۳ هزار و ۳۲۰ تماس را نشان می دهد.

اسحاقی تصریح کرد: ۲۸۴ هزار و۲۵۴ فقره از این تماس‌ها منجر به تشکیل پرونده شده است.

وی در خصوص شماره ۱۹۷ نیز اظهار کرد: درشش ماهه گذشته ۳ درصد کاهش شکایت از مامورین کاهش یافته و میزان تقدیر مردم از ماموران پلیس ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش دیارمیرزا فرمانده انتظامی گیلان در پایان با بیان اینکه در شش ماهه گذشته با ۵۵ باند مواد مخدر برخورد شده است، گفت: در این مدت همچنین ۲ هزار و ۲۰۰ خرده فروش هم  دستگیر شدند.

Share