در گفتگوی دیارمیرزا با بخشدار خشکبیجار مطرح شد

دلایل تاخیر در آغاز عملیات اجرایی تعریض «جاده خمام به خشکبیجار»

حسن پور با بیان اینکه پروژه تعریض جاده خمام به خشکبیجار از پروژه های سفر ریاست جمهوری است، یادآور شد: از راه و شهرسازی می خواهیم که اولویت خود را بر روی این پروژه بگذارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا درحالیکه میرشمس مومنی‌زاده فرماندار شهرستان رشت در هشتم شهرویر ماه پس از کش و قوسهای فراوان وعده داده بود که عملیات اجرایی تعریض «جاده خمام به خشکبیجار» به زودی آغاز شود، این اتفاق هنوز رخ نداده است.

در همین زمینه سارنگ حسن پور بخشدار خشکبیجار در گفتگو با دیارمیرزا در مورد جاده خشکبیجار به خمام گفت: در حال حاضر پیمانکار این پروژه مشخص شده است و برای تجهیز کارگاه نیز اقداماتی در حال انجام است.

حسن پور در مورد دلایل تاخیر در اجرای پروژه اظهار کرد: یکی از مسایلی که پیمانکار با آن روبرو است، بحث زمین برای برپایی تجهیزات کارگاه است.

وی ادامه داد: از دیگر مسائلی که این پروژه را تحت تاثیر قرار داده است، مسئله لوله گذاری خط انتقال آب شرب از تصفیه خانه سنگر به انزلی، خمام و خشکبیجار بود که بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

حسن پور افزود: پروژه لوله گذاری آب از سمت خشکبیجار در حال اجرا است و از خمام نیز گروهی را به کار خواهیم گرفت تا کارها سرعت عمل بیشتری بگیرد.

بخشدار خشکبیجار با اشاره به اجرای رینگ گاز شهری یادآور شد: در گذشته لوله گاز شاقاجی اگر به مشکل بر می‌خورد گاز خشکبیجار کاملا قطع می‌شد که خوشبختانه با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد توانستیم رینگ گاز خشکبیجار را به رینگ استان متصل نماییم.

وی با بیان اینکه پروژه تعریض جاده خمام به خشکبیجار از پروژه های سفر ریاست جمهوری است، یادآور شد: از  راه و شهرسازی می خواهیم که اولویت خود را بر روی این پروژه بگذارد.

حسن پور با اشاره به اینکه جاده کم عرض و نامناسب خمام به خشکبیجار سبب حوادث دلخراشی در این مسیر شده است، افزود: تاکید استاندار گیلان برای اجرای این پروژه است و با توجه به اینکه کشور دارای مشکلات مالی است اما برای شروع این پروژه در حال حاضر منابع مالی مشخص است و انتظار داریم که راه و شهرسازی اقدامات خود را در این پروژه سرعت ببخشد.

Share