رئیس شورای شهرستان رشت

جذب حضور در جلسات را در شان خود نمی‌دید چون رئیس نشد | عبداللهی در غیبت کردن ید طولایی دارد

اخوان با بیان اینکه آقایان عبدالهی و جذب در ۱۹ جلسه رسمی شرکت نداشتند، یادآور شد: این دو عضو علاوه بر جلسات رسمی در ۹ جلسه غیر رسمی نیز حضور نداشتند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای شهرستان رشت در جمع اصحاب رسانه با اشاره مسئله سلب عضویت دو عضو شورای شهرستان گفت: سلب عضویت آقای حامد عبداللهی و حجت جذب به علت عدم حضور آنها در جلسات رسمی شورا بوده است زیرا طبق قانون چنانچه اعضای شورای شهرستان ۶ جلسه غیر متوالی و ۳ جلسه متوالی در جلسات حضور نداشته نباشند، سلب عضویت می شوند.

روایت غیبتهای مکرر جذب و عبدالهی

ابراهیم اخوان با اشاره به اینکه شورای شهرستان ۱۴ عضو دارد، گفت: ۱۲ عضو شورای شهرستان رشت همواره در این یکسال که بنده رئیس شورا بودم در جلسات حضور داشتند اما متاسفانه این دو عضو شورای شهر رشت در طی این مدت نسبت به این جلسات بی تفاوت و غائب بودند.

وی با بیان اینکه جلسات شورای شهرستان رشت در ماه یکبار و روزهای پنجشنبه برگزار می شود، گفت: همه اعضا با برگزاری این جلسه در روز پنجشنبه موافقت داشتند و تنها این دو عضو با نامه ای اعلام کردند که پنجشنبه‌ها نمی توانند در جلسه حضور داشته باشند.

اخوان با بیان اینکه قبل از رای گیری در مورد سلب عضویت این دو عضو محترمانه از آنها خواستیم که در جلسات شرکت کنند، گفت: شب قبل از جلسه آقای عبداللهی با من تماس گرفت و گفتند که بنده به عنوان رئیس شورای شهرستان با آنها مدارا کنم و این مسئله را از دستور جلسه خارج کنم که عنوان کردم که نمی توانم از دستور خارج کنم اما اگر شما توضیح و یا درخواستی دارید نامه ای به شورا با این مضمون که اعضای شورا شهرستان یکبار دیگر به شما فرصت دهند، ارسال کنید و شما نیز دلایل قانع کننده خود را عنوان کنید.

وی ادامه داد: اما متاسفانه نامه ای ارسال شد که واقعا توهین به شورا بود و در نامه اصلا ابراز ندامت و پشیمانی نکردند و عنوان نمودند که روزهای پنجشنبه اصلا نمی توانند در جلسات حضور داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت گفت: بر خلاف ادعاهای دو عضو شورا مبنی بر اینکه جلسات غیر رسمی بوده و هیچ گونه دعوتنامه ای برایشان صادر نشده، مستندات کافی برای اظهارات خلاف واقع نامبردگان موجود می باشد.

اخوان با بیان اینکه آقایان عبدالهی و جذب در ۱۹ جلسه رسمی شرکت نداشتند، یادآور شد: این دو عضو علاوه بر جلسات رسمی در ۹ جلسه غیر رسمی نیز حضور نداشتند.

وی تصمیم گیری نهایی را در این موضوع را شورای حل اختلاف عنوان کرد و گفت: حضور این دو عضو تا مادامی که هیات حل اختلاف رای خود را صادر نکرده در جلسات شورای شهرستان رشت الزامی است.

جذب حضور در جلسات را در شان خود نمی‌دید/عبدالهی ید طولایی برای غیبت در جلسات دارد

به گزارش دیارمیرزا، اخوان گفت: آقای جذب دیگر بعد از اینکه به عنوان رئیس شورای شهرستان انتخاب نشد در شان خود نمی دید که به جلسات شورای شهرستان بیاید و تاکنون اصلا یک جلسه هم نیامده است.

وی با بیان اینکه آقای عبداللهی در عدم حضور در جلسات شورا ید طولایی دارند، گفت: آقای عبداللهی در زمان ریاست آقای جذب از ۲۲ جلسه ۱۹ جلسه را غایب بودند.

رئیس شورای شهرستان رشت با بیان اینکه عبداللهی دیگر نمی توانند از غیبت هایی که انجام داده به راحتی عبور کند، افزود: ایشان رئیس شورای استان هستند و به عنوان شورای فرادست نظارت بر کل شوراهای استان دارند اما تاکنون از بنده بر اساس بند ۶ قانون شوراهای استان در مورد تشکیل جلسات توضیح نخواستند چون ایشان اعلام می کنند، من هیچ دعوت نامه ای برای تشکیل جلسات ندادم و می توانستند از اختیارات خودش از بنده بازخواست می کردند.

اخوان با بیان اینکه شهرستان رشت از ۶ بخش،۷ شهر تشکیل شده گفت: تاکنون ۱۹ جلسه در دفتر شورای شهرستان رشت و ۳ جلسه نیز در بخش ها تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه عبداللهی نامه ای به بنده ارسال کرده که سلب عضویتش وجهات قانونی ندارد، تصریح کرد: بنده در جواب نامه ایشان پاسخ دادم که شما چون ذینفع هستید ایراد جرح برآن وارد می شود و صاحب رسیدگی نیستید و نامه را به حل اختلاف ارجاع دهید و همچنین نامه ای به استاندار و رئیس شورای حل اختلاف برای رسیدگی به این موضوع ارسال کردم.

اخوان با اشاره به اینکه قلم اصحاب رسانه سرنوشت ساز است، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها چشم و گوش مردم بوده و حلقه اتصال بین مسئولین و لایه های مختلف جامعه هستند. بنده همواره بر قانون تکیه داشته ام و انتظار من از رسانه‌ها این است که بنا به رسالت خطیری که بر عهده آنان است پیگیر عملکرد شورا و سایر مسئولین باشند و دلسوزانه وقایع را به اطلاع عموم برسانند.

اختصاص اعتبار برای اصلاح جاده مرگ

رئیس شورای شهرستان رشت در خصوص جاده خمام به خشکبیجار نیز با اشاره به اینکه شهر خشکبیجار ۱۳۲ شهید جنگ تحمیلی و در حدود ۱۱۵ کشته جاده ای دارد، گفت: این جاده به جاده مرگ معروف شده است. اما با تلاش مسئولین امسال مناقضه انجام و پیمانکار آن انتخاب شده و معاون عمرانی استانداری گیلان اعتبار این جاده را ۱۰ میلیارد برای تعریض و ایمن سازی اعلام کرده اند.

 اخوان در ادامه با بیان اینکه شورای شهرستان رشت فعالترین شورای شهرستان در استان است، گفت: بنا به اذعان مسئولین استان شورای شهرستان رشت فعال ترین شورا است که در گیلان به صورت پی در پی و منظم جلسات خود را برگزار می کند و از اثر بخشی خوبی برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوبی در این دوره رخ داد ریاست شورای شهرستان به یک بخش رسید و انحصار خارج شد.

خمام به زودی شهرستان می شود اما پیربازار…

به گزارش دیارمیرزا، اخوان با تاکید بر اینکه صیانت از اعتماد و رای مردم وظیفه مسئولین است، گفت: متاسفانه تصمیماتی که مسئولان بعضا اتخاذ می‌کنند، با مدارا و مصلحت اندیشی همراه است، در صورتی که باید مصلحت و منافع مردم در اولویت قرار گیرد.

وی ضمن تشریح مصوبات جلسات شورای شهرستان رشت در بخش ها افزود: عمده مسائل بخش‌ها در جلسات بررسی می شود و تاکنون اکثر مشکلات شهرها و بخش ها به نتایج مطلوبی رسیده است.

ریس شورای شهرستان رشت در مورد شهرستان شدن خمام و شهر شدن پیربازار نیز اظهار کرد: خمام به زودی شهرستان اعلام می سود و تمام کارهای قانونی آن انجام شده است اما برای شهر شدن پیربازار مواردی مطرح است که امیدواری آن نیز حل شود.

.

Share