مدیرکل تامین اجتماعی گیلان خبر داد:

بیش از ۸۰ درصد لیست‌های حق بیمه و ابلاغ‌های کارفرمایان در گیلان بصورت الکترونیکی ارائه می‌شود

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان اظهار کرد: در تامین اجتماعی گیلان بطور متوسط بیش از ۸۰ درصد لیستها و فیش های حق بیمه و ابلاغ های اوراق مطالباتی بصورت الکترونیکی و غیرحضوری ارائه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در تامین اجتماعی گیلان بطور متوسط بیش از ۸۰ درصد لیستها و فیش های حق بیمه و ابلاغ های اوراق مطالباتی بصورت الکترونیکی و غیرحضوری ارائه می شود.

جمیل حق پرست، مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت: در نیمه نخست سالجاری از تعداد ۳۳۵ هزار لیست حق بیمه ارسالی از سوی کارفرمایان تعداد ۳۲۴ هزار مورد یعنی ۹۷ درصد آنها بصورت اینترنتی بوده است.

وی همچنین افزود: در بخش ابلاغ های اوراق مطالباتی نیز از مجموع ۸۰ هزار ابلاغ صورت گرفته تعداد ۵۶ هزار مورد یعنی ۷۱ درصد فرایند این بخش الکترونیکی و غیر حضوری انجام پذیرفته است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه در سالجاری با راه اندازی سامانه طرح ملیخدمات غیرحضوری، ارائه درخواستها بابت صدور و تعویض دفترچه های درمانی و تعهدات کوتاه مدت نیز به دامنه خدمات غیر حضوری افزوده شده است، افزایش روزافزون استقبال ازاین خدمات را نویدبخش اثرگذاری مطلوب در جامعه هدف و رضایت مخاطبین در گروههای شرکای اجتماعی برشمرد و اذعان داشت: اجرای طرحهایی همچون پرونده الکترونیک، نسخه های الکترونیک و بازرسی های الکترونیکی نیز جلوه های دیگری از اراده سازمان برای توسعه دراین بخش بمنظور پاسخگوئی و رضایتمندی بیشتر با بهره از امکانات مناسب در جهت تسهیل و تسریع در خدمت رسانی است.

حق پرست خاطرنشان ساخت: بیش از ۷۵ درصد بیمه شدگان گیلانی در گروههای مشاغل آزاد و اختیاری و … نیز در ۵ ماهه لغایت مرداد سالجاری فیشهای حق بیمه خود را بصورت اینترنتی دریافت کرده اند که این رقم عددی افزون بر ۶۴۷ هزار فقره فیش را دربر می گیرد.

Share