خبر بد برای کارمندان درس‌خوان در دولت

اعمال ۲ مقطع تحصیلی کارمندان توسط ادارات ممنوع شد+ سند

بر اساس بخشنامه جدید معاون سازمان اداری و استخدامی، اعمال بیش از یک مقطع تحصیلی برای کارمندان از سوی شورای راهبردی توسعه مدیریت دستگاههای دولتی ممنوع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از صبحانه، اوایل سال ۱۳۹۳ بود که سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در بخشنامه ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، تاکید کرد که آثار استخدامی مدارک تحصیلی مأخوذه نسبت به مدارک تحصیلی ارائه‌شده در بدو استخدام کارمندان رسمی و پیمانی، تنها براییک مقطع تحصیلی بالاتر یعنی زیردیپلم به دیپلم، دیپلم به فوق‌دیپلم، فوق‌دیپلم به کارشناسی، کارشناسی به کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد به دکترا قابل قبول است.

البته همین دستور کلی هم واجد شرط هایی بود از جمله اینکه رشته و مقطع تحصیلی بالاتر در شرایط احراز شغل مورد تصدی کارمند پیش‌بینی شده باشد و کارمند قبل از شروع به تحصیل با توجه به رشته و مقطع تحصیلی پیش‌بینی شده در شرایط احراز شغل، و نیاز دستگاه به سطح بالاتر تحصیلی موافقت کتبی دستگاه را با ادامه تحصیل خود جلب کرده باشد.

اما همیشه در میان مستخدمان دولت، افرادی هستند که بیش از دیگران علاقمند به تحصیل بوده و ممکن است چند مقطع بالاتر را ادامه تحصیل بدهند که به دلیل همین ابهامات و سوالات، سازمان اداری و استخدامی کشور در بخشنامه ای جدید به همه دستگاههای اجرایی که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، شرایطی را برای قبول این مدارک اعلام کرده است.

بر اساس این بخشنامه نوش آبادی معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی، مقرر شده اعمال بیش از یک مقطع تحصیلی برای کارمندان از سوی شورای راهبردی توسعه مدیریت دستگاههای دولتی ممنوع باشد.

تنها راه قبول این مدارک آن است که این موضوع در شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی که بر اساس ماه ۱۱۶ قانون مدیریت خدمات کشوری در سازمان اداری و استخدامی کشور تشکیل می شود، مورد طرح و بررسی قرار گرفته و به تایید برسد.

Share