همزمان با سومین روز هفته گردشگری صورت گرفت:

از افتتاح تاکسی گردشگری تا اقامتگاه بوم گردی سید آقا در لاهیجان

همزمان با سومین روز هفته گردشگری تاکسی گردشگری با حضور مدیر کل میراث فرهنگی در شهرستان لاهیجان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همزمان با سومین روز هفته گردشگری تاکسی گردشگری با حضور مدیر کل میراث فرهنگی در شهرستان لاهیجان افتتاح شد.

شهرود امیر انتخابی با اعلام این خبر افزود: یکی از مشکلات گردشگران مخصوصا گردشگران خارجی مشکلات حمل و نقل و تردد های درون و برون شهری است با آنکه استفاده تاکسی های اینترنتی رشد بسیاری داشته اشت اما همچنان این معضل بدلیل عدم شناخت گردشگران در مقصد وجود دارد. این طرح با همکاری اداره های میراث فرهنگی، تعاون کار ورفاه اجتماعی و تاکسیرانی به انجام رسیده است که خدمات گشت ها ی درون و برون شهری، اماکن تفریحی و تاریخی از برنامه های این طرح می باشد. رانندگان این تاکسی ها به جهت خدمات بهتر به گردشگران خارجی به زبان انگلیسی مسلط می باشند.

امیر انتخابی ادامه داد این طرح توسط آقای جمشید رنجبر در شهر لاهیجان در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر و زیر بنای ۷۰ متر بنا شده حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال بوده است. طرح تاکسی گردشگری در ابتدا با ۳ خودرو و میزان اشتغال ۵ نفر به بهره برداری رسید.

اقامتگاه بوم گردی سید آقا و دفتر خدمات مسافرتی رسپینا گشت در روز یکشنبه مورخ ۷مهر ۹۸ با حضور مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گیلان، معاونین اداره کل، فرماندار، بخشدار مرکزی و سرپرست نمایندگی اداره کل در شهرستان لاهیجان افتتاح شد.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با حضور در مراسم افتتاح اقامتگاه بوم گردی سید آقا، اعلام کرد: توجه به اصول زیست محیطی و اصالت اقامتگاه های بوم گردی در ترویج آداب و رسوم و سنت های اصیل گیلان زمین به گردشگران و جذب گردشگران ورودی به استان از جمله اهداف این اداره کل در توسعه اقامتگاه های بوم گردی در استان گیلان است.

وی در ادامه در خصوص پروژه های افتتاح شده در شهرستان لاهیجان گفت: اقامتگاه بوم گردی سید آقا با ۴ اتاق و ۲۰ تخت با اعتبار مبلغ ۳/۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و ۲/۵میلیارد ریال تسهیلات دولتی در فضایی به مساحت ۲۶۰ متر مربع توسط خانم صدیقه بابا پور در شهرستان لاهیجان واقع شده است و برای ۲ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

وی ادامه داد دفتر خدمات مسافرتی رسپینا گشت لاهیجان با اعتبار ۳ میلیارد ریال توسط آقای علی بیگی نیز افتتاح شد و با بهره برداری این پروژه برای ۳ نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

Share