با حکم شهرود امیرانتخابی؛

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رشت منصوب شد

با حکم شهرود امیرانتخابی، ایمان سهیلی به‌عنوان سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت انتخاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ایمان سهیلی طی حکمی از سوی شهرود امیرانتخابی «مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان» به‌عنوان سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت انتخاب شد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت مناسب در حوزه گردشگری شهرستان رشت، عنوان کرد: برای این‌شهرستان و بخش‌های آن برنامه‌های متعددی در نظر گرفته شده است.

«سهیلی در پاسخ به سوال خبرنگار یک پایگاه محلی در خمام با بیان اینکه در خمام روستاهایی همچون جیرسر باقرخاله، دهنه‌سر شیجان، مرزدشت و … از جمله نقاط خاص بومگردی بوده و با توجه به پتانسیل بالای این‌بخش باید گام‌های بلندتری در راستای تقویت اقدامات قابل توجه گذشته صورت پذیرد، تصریح کرد: در بحث بومگردی باید برنامه مدونی تعریف شده تا رضایت نسبی گردشگران را به‌همراه داشته و به‌عنوان تبلیغی برای شهرستان رشت و استان گیلان درنظر گرفته شود.

سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت همچنین بر لزوم توجه به موضوع جذب سرمایه‌گذار و تقویت فرهنگ گردشگرپذیری و رواج آن بین عموم تاکید کرده و یادآور شد : ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی و زمینه‌سازی برای صادرات تولیدات روستایی، برگزاری جشنواره‌های مختلف، کارگاه‌های آموزشی و توجه بیشتر بر روی روستای فشتکه به‌عنوان روستای ملی حصیر از جمله برنامه‌های این اداره در حوزه جغرافیایی خمام می‌باشد.

به گفته‌ی وی، این‌امیدواری وجود دارد تا با حمایت مسوولان محلی بتوان گام‌های موثری برداشت، چرا که نفع آن در نهایت به مردم خواهد رسید.

سهیلی، کارشناس معماری بوده و ضمن خدمت در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از سال ۸۴ تاکنون، در حوزه ورزش نیز به‌عنوان رییس هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان رشت به فعالیت مشغول بوده است.

همچنین حسین میرزایی پیش‌تر عهده‌دار سمت ریاست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت بوده، که با حفظ سمت به‌عنوان معاونت توسعه و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان منصوب شده بود.

گفتنی‌ است، مراسم تودیع و معارفه طی روزهای آتی برگزار خواهد شد.

Share