نطق انتقادی مه‌سیما نصیری در جلسه شورا:

شورای پنجم همان مسیر شوراهای قبلی را پیش گرفت|جابجایی‌ پیاپی مدیران به نفع شهر و شهروند نیست

نصیری با تاکید بر اینکه قرار بود در شورای پنجم به مردم امید دهیم ولی با رفتارهایمان مردم را از خودمان دور کردیم، اظهار کرد: بنده نامه ای که در آن زمان نوشتم را در فضای مجازی منتشر می کنم تا همه ببینند همان اتفاقی افتاد که بنده در ۱۵ بهمن سال ۹۶ پیش‌بینی می کردم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مه سیما نصیری با تبریک اعیاد اظهار کرد: شاید اولین بار است که اینجا به عنوان نطق پیش از دستور صحبت می کنم، نه اینکه صحبتی نداشتم بلکه من هم مانند مردم از وضعیت موجود ناراضی بودم!

نصیری در ادامه با تقدیر از روش مدیریتی شعبان جعفری در طول مدت کوتاه مدیریتش افزود: ایشان از پتانسیل ها و ظرفیت های همه استفاده کردند و این طور نبود که فقط خودشان تصمیم بگیرند و خودشان همه کار را انجام دهند و این قابل تقدیر است. از برادر بزرگوارم آقای حیدری نیز انتظار داریم همین رویه را پیش بگیرند.
سخنگوی شورا با اشاره به اینکه شورای پنجم همان مسیری را پیش گرفت که شوراهای قبل گرفتند، گفت: پنج ماه که از عمر شورای پنجم گذشته بود بنده یک نامه ای خدمت ریاست و اعضای محترم شورا دادم و چون همه یک تیم هم فکر و همراه بودیم آن موقع صلاح ندانستم انعکاس دهم، ولی دیدیم که به آن شکل نیست و درست مسیری را رفتیم که شوراهای قبل می رفتند. بنده پنج دوره است که در شورا هستم و همان اتفاقات ادوار گذشته دوباره پیش آمد و بین اعضا تفاوت گذاشتند. بنده به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی کمیته هایی تشکیل دادم ولی بدون توجه به کمیته، برنامه ریزی انجام می دادند. بدون آن که ما بفهمیم و این توهین به بنده و به شورا و هم به همه اعضا بوده است. باید قداست شورا را حفظ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه قرار بود در شورای پنجم به مردم امید دهیم ولی با رفتارهایمان مردم را از خودمان دور کردیم، اظهار کرد: بنده نامه ای که در آن زمان نوشتم را در فضای مجازی منتشر می کنم تا همه ببینند همان اتفاقی افتاد که بنده در ۱۵ بهمن سال ۹۶ پیش‌بینی می کردم. اکنون چهار به سه شدیم تصمیمات به شکلی گرفته می‌شود که آن چهار نفر می خواهند، ولی قرار نبود به این شکل شود. برای انتخابات میثاق نامه تنظیم شد و برداشت بنده این است که کارگردانی از بیرون انجام می شود. ما قرار بود به مردم امید دهیم ولی با رفتارهایمان مردم را از خودمان دور و ناراضی کردیم.

نصیری در ادامه درخصوص پرونده وراث واحدی گفت: آقای جعفری در نشست خبری خود در خصوص پرونده وراث مرحوم واحدی موضوعی را مطرح کردند و آقای برفچالانی عزیز هم آن را تکذیب کردند، اما موضوع از این قرار بود که در تاریخ ۱۵ اسفند سال ۹۶ شهردار محترم نامه‌ای را به شورا ارسال می‌کنند در خصوص دو فقره پرونده یکی با ارزش ریالی ۲۹ میلیارد ریال و پرونده وراث مرحوم واحدی با ارزش ریالی ۷۶ میلیارد ریال که در محاکم تجدید نظر در حال بررسی و رسیدگی است. آقای شهردار می‌خواهند چون ۲۱ اسفند ۹۶ قرار است پرونده در بخش تجدید نظر دادگاه مطرح شود یکی از وکلای خوب شهر جناب آقای شیرین کام را پیشنهاد می دهد شورا هم بلافاصله در ۱۶ اسفند جلسه فوق العاده می‌گذارد و وکیل مورد نظر را هم تایید می کند ولی بعداً چه اتفاقی می افتد، دفاعیه مورد قبول نبود یا پول تمبر داده نمی شود هر دو پرونده باطل می شود.
وی ادامه داد: آقای برفچالانی در صحبت‌هایی که داشتند گفتند که اصلاً پرونده وراث واحدی مختومه اعلام شده بود. اگر این پرونده مختومه بود چرا آقای شهردار نامه نوشتند که در مرحله تجدیدنظر است، اگر قرار بود که تجدید نظر انجام شود چرا با وکیل مورد نظر قرارداد نبستند در هر صورت این جا اشکالی وجود دارد.

مدیران شهرداری انگیزه کار ندارند/جابجایی‌ پیاپی مدیران به نفع شهر و شهروند نیست

مه سیما نصیری در ادامه به بحث نیروی انسانی پرداخت و گفت: همه می‌گوییم که می‌خواهیم شهر را بسازیم و زیبا کنیم، بنده هم با زیباسازی شهر موافق هستم اما این کارها باید توسط چه کسی انجام شود. اگر آقای شهردار خرده نگیرد، می خواهم نکاتی را در مورد ریاست و مدیریت اینجا مطرح کنم. فرد مدیر روشی را خلق می کند تا به هدف برسد اما ریاست فقط می خواهد آن وضعیتی که هست حفظ شود و هیچ تغییری نکند.

وی ادامه داد: تفاوت‌هایی بین رئیس و مدیر است. رییس امر و نهی می کند، مدیر با پرسنل خود تعامل می کند. رئیس برای نگهداری وضع موجود از اهرم زور استفاده می کند ولی مدیر با این اهرم آشنا نیست، رییس جبهه می‌گیرد ولی مدیر مشاوره می‌دهد، رئیس وابسته به قدرت است، مدیر وابسته به اعتماد کارکنانش است، رئیس توقع احترام دارد، مدیر احترام برمی‌انگیزد، رئیس ترس ایجاد می کند، مدیر حس اعتماد را اشاعه می دهد. اکثر پرسنل شهرداری انزلی وقتی می خواهند به شهرداری ورود کنند با میل و رغبت ورود نمی کنند و انگیزه ندارند. مدیر باید در ابتدا برای پرسنل خود امکانات فراهم کند و بعد از آن ها انتظار بهره وری داشته باشد. در این دو سال و نیم جناب پورقربان مرتب مدیران را جابه جا کردند که این تغییرات و جابجایی‌ها به نفع شهر و شهروند نیست. من دوست دارم اول پرسنل در رفاه باشد بعد از آنها کار بخواهید.
سخنگوی شورا اعلام کرد: فردی از شهرداری حقوق دریافت می کند ولی پرسنل شهرداری نیست. اینها بیت المال است مگر می شود کسی در شهر دیگر کار می کند ولی حقوقشان را از شهرداری انزلی بگیرد. می دانم که سفارش شده ولی از هر جایی سفارش شده است، نباید بپذیرید.
نصیری با اشاره به اینکه راه موفقیت جناب پورقربان جلب اعتماد همکاران است، خطاب به او گفت: روش مدیریت تان را تغییر دهید شما مدیر شهر هستید، شما رئیس نیستید. بیاید و مدیریتی کار انجام دهید. شما انزلی را دوست دارید از شما می خواهم که مردم انزلی را هم دوست داشته باشید. با گرفتاری هایی که مردم دارند هزینه هایی که پرداخت می کنند باید این شهر را برگردانیم.
وی در انتها خطاب به همه رسانه ها گفت: انتظار دارم که همه سایتها درست مطلب بنویسند آنچه که اتفاق افتاده بنویسند و از خودشان چیزی اضافه نکنند.

Share