رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت خبر داد:

طرح شهردار مدرسه در مدارس شهر رشت اجرا می‌شود

علیرضا حسنی، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از اجرای طرح شهردار مدرسه در مدارس شهر رشت با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر رشت و شهردار رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از اجرای طرح شهردار مدرسه در مدارس شهر رشت با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر رشت و شهردار رشت خبر داد.

علیرضا حسنی با اعلام این خبر گفت: با پیگیری ها و همکاری‌های ارزشمندی که تاکنون میان سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری رشت و اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان وجود داشته، طرح شهردار مدرسه به زودی در مدارس رشت اجرا می شود.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت آشنایی دانش آموزان با حقوق و تکالیف شهروندی، افزایش روحیه مشارکت اجتماعی در سطح مدیریت شهری، تقویت حس مسئولیت پذیری و تأمین آگاهی های مورد نیاز زندگی شهری در محیط مدرسه در کودکان و نوجوانان را از اهداف طرح شهردار مدرسه برشمرد و توضیح داد: به منظور نهادینه کردن مفاهیم فرهنگ شهروندی در اذهان کودکان و نوجوانان و با توجه به این که کودکان و نوجوانان در این سنین آموزش پذیرتر هستند، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت اقدام به اجرای طرح شهردار مدرسه نمود تا ضمن فراهم نمودن زمینه مشارکت دانش آموزان در فعالیت های اجتماعی موجب ارتقای فرهنگ شهروندی در نسل آینده شود.

وی در خصوص اجرای این طرح گفت: در این طرح دانش آموزان با مفاهیم پایه شهروندی، وظایف شهرداری و حقوق شهروندی آشنا می شوند و می توانند ضمن دعوت شهروندان به رعایت اصول شهروندی، مسائل و مشکلات شهروندان را برای بررسی و حل به شهرداری انعکاس دهند.

Share