رسولی: شهرهای دیگر نسبت به جذب شهرداران حرفه‌ای ورود کرده‌اند

طولانی شدن انتخاب شهردار رشت به نفع شهر و شهروندان نیست

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: طولانی شدن فرآیند انتخاب شهردار رشت اشکال دارد و با ادامه این روند گزینه‌های خوب را از دست خواهیم داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، رضا رسولی با اشاره به موضوع انتخاب شهردار رشت اظهار کرد: از اوایل خردادماه سال جاری نخستین جلسه غیررسمی با حضور تعدادی از همکاران شورای پنجم آغاز شد و تاکنون ۱۵ جلسه غیررسمی و سه جلسه رسمی برگزارشده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از بررسی مباحث ارائه‌شده توسط ۲۲ نفر گزینه تصدی شهرداری رشت قرار بود امروز پنج گزینه برای جایگاه مدیریت شهری در صحن مشخص و درنهایت از بین آن‌ها شهردار رشت انتخاب شود.

رسولی با اذعان به اینکه فرآیند انتخاب شهردار رشت طولانی شده است گفت: طولانی شدن انتخاب شهردار رشت به نفع شهر و شهروندان نیست و شهرهای دیگر نسبت به جذب شهرداران حرفه‌ای ورود کرده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: در حال حاضر شهرهای یزد، کرمانشاه، اصفهان، تهران و… شهرداران خود را انتخاب کرده‌اند و ما هنوز این موضوع را به سرانجام نرسانده‌ایم و اگر این تعلل همچنان ادامه داشته باشد یقیناً گزینه‌های خوب را از دست خواهیم داد.

وی افزود: مهدی جمالی نژاد یکی از نخبگان سیستم مدیریت شهری کشور و از گزینه‌های تصدی شهرداری رشت بود که جذب شهرداری یزد شد.

رسولی بابیان اینکه شهرداران بین شهرهای دیگر در حال تقسیم شدن هستند گفت: هراندازه انتخاب شهردار رشت به تعلل بیافتد یقیناً به گزینه‌های محدودتری خواهیم رسید و این موضوع موجب نگرانی است.

منتخب شورای پنجم رشت تصریح کرد: تخصص، سلامت اخلاقی، پاکدستی، تعامل، خردگرایی و… ازجمله ویژگی‌هایی است که شهردار آینده رشت باید داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه در انتخاب شهردار رشت نباید به ادعاها تکیه داشت بیان کرد: در انتخاب شهردار رشت نباید صرفاً به ادعاهای کلامی بسنده کرد و این مبحث یکی از مشکلاتی است که شورای چهارم رشت با آن مواجه بود.

رضا رسولی انتخاب شهردار اصلح برای رشت را به‌حق ترین مطالبه مردم دانست و گفت: در شرایط فعلی مهم‌ترین وظیفه اعضای شورا حضور در جلسات، خدمت‌رسانی به شهروندان و حفظ و تأمین منافع شهر است و به‌حق ترین مطالبه مردم انتخاب شهردار اصلح و توانمند است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در خاتمه گفت: همه باید تلاش کنیم تا فضای شورا از سیاسی شدن دور بماند و با گرفتن تصمیمات اصولی و صحیح برای شهرمان منافع شهروندان را تأمین کنیم.

Share