مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

۴۶۵ خبرنگار گیلانی تجلیل می‌شوند | رئیس خانه مطبوعات کشور به گیلان می‌آید

فاضلی با اشاره به برگزاری مراسم روز خبرنگار۱۶ مرداد سال جاری در رشت، گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته از حدود ۴۶۵ خبرنگار و عکاس خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و نشریات مکتوب تجلیل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «فیروز فاضلی»، عصر امروز (پنجشنبه؛ ۳ مرداد) در جلسه شورای اداری استان با اشاره به سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار، تاکید کرد: مراسم روز خبرنگار در گیلان از سال ۱۳۸۰ تاکنون به صورت مستمر برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه این مراسم با محوریت خانه مطبوعات به عنوان تنها تشکل فعال مطبوعات برگزار می‌شود، تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه مراسم روز خبرنگار امسال، ساعت ۱۰ صبح روز ۱۶ مرداد در رشت برگزار می‌شود.

وی با اشاره اولویت‌بندی در تجلیل از خبرنگاران، گفت: تقدیر از ۱۰۴ نفر اعضای خانه مطبوعات به عنوان یکی از اولویت‌های تجلیل امسال قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه پایگاه‌های خبری و نشریات غیر فعال گیلان از لیست تجلیل روز خبرنگار حذف می‌شوند، افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته از حدود ۴۶۵ خبرنگار گیلانی تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور مهمانان کشوری از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: دعوت از مازیار هوشمند، رئیس خانه مطبوعات کشور در مراسم روز خبرنگار در گیلان نهایی شده است.

وی افزود: تجلیل از خانواده شهدای رسانه گیلان، شهیدان اسحاقی، اخوان و ثابت‌قدم یکی از ویژه برنامه‌های روز خبرنگار در رشت است.

وی در پایان اذعان کرد: استان گیلان، ۲۱۳ نشریه مکتوب و ۱۵۸ پایگاه خبری و تحلیلی مجوزدار دارد.

Share