شهردار رشت در جلسه کارگروه مدیریت پسماند؛

وضعیت مالی شهرداری رشت بحرانی است | چگونه شهرداری می‌تواند تعهدات خود در سراوان را عملی کند!؟

شهردار رشت با بیان اینکه در امور مالی به شدت در مضیقه هستیم گفت: وقتی شهرداری با این حجم از مشکلات مالی مواجه است چگونه می‌تواند تعهدات خود در منطقه سراوان را به موقع عملیاتی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، ناصر حاج محمدی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند سایت تخلیه زباله سراوان از مشکلات عدیده شهرداری رشت در امور مالی سخن گفت و اظهار داشت: وقتی شهرداری با این حجم مشکلات مالی مواجه است چگونه می‌تواند تعهدات خود در منطقه سراوان را به موقع عملیاتی کند.

شهردار رشت با بیان اینکه عوامل عمرانی و خدمات شهری در منطقه سراوان به صورت ۲۴ ساعته مشغول به کار هستند عنوان کرد: مشکلاتی در حوزه زمینی که برای احداث تصفیه‌خانه در نظر گرفته شده پیش آمده بود که با تأکیدات معاون عمرانی استاندار و معاون عمرانی شهرداری رشت موانع آن برطرف شد.

حاج‌محمدی معادل ۶۸۰ کامیون اجرای عملیات خاکبرداری برای احداث پروژه تصفیه‌خانه در سراوان توسط شهرداری رشت را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری یکسری از پروژه‌های عمرانی خود را تعطیل کرده است تا به کمک حوزه عمرانی و معاونت خدمات شهر اقدامات مورد تعهدش در سراوان را تسریع ببخشد.

وی از احداث مسیر دسترسی به سایت سراوان و اجرای عملیات آسفالت آن در صورت مساعد بودن وضعیت جوی تا حداکثر ۲۰ روز آینده خبر داد و ابراز داشت: انتخاب مهندس مشاور و تأمین مالی وی نیز از جمله اقدامات مهمی است که اخیراً توسط شهرداری رشت و طبق تعهدات مندرج در کارگروه مدیریت پسماند انجام شده است.

شهردار رشت از بروز یک رانش زباله در محل دفن زباله سراوان خبر داد و با بیان اینکه این اتفاق به طور حتم مقدمه رخداد یک رانش بسیار بزرگ‌تر در منطقه خواهد بود اظهار داشت: در زمینه دستگاه زباله‌سوز نیز حسب دستور کارگروه مدیریت پسماند به کمک پیمانکار مربوطه عملیات مربوط به نقشه‌برداری‌ها انجام شد.

حاج‌محمدی با بیان اینکه در صورت راه‌اندازی دستگاه زباله‌سوز نیز برای حل مشکلات سراوان به زمان زیادی نیاز است عنوان کرد: عملیات احداث سایت زباله، سمپاشی محیط و ارائه خدمات عمرانی و شهری به اهالی منطقه سراوان در کنار سایر تعهدات و تکالیفی که کارگروه مدیریت پسماند مشخص کرده در دستور کار شهرداری رشت است.

وی احداث هر چه زودتر سوله‌ها و تلاش مجموعه شهرداری رشت برای تأمین اعتبار اجرای احداث سایت زباله سراوان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: امروز شهرداری رشت با مشکلات عدیده مالی مواجه است از طرفی دیگر بخش اعظمی از سال ۹۷ نیز رشت شهردار نداشت و کسی در آن کارهای اجرایی انجام نداده است.

شهردار رشت با بیان اینکه به علت نبود شهردار، بسیاری از پروژه‌های شهر رشت مشمول ماده ۴۸ شده‌ و خسارات میلیاردی به شهرداری وارد شده است افزود: هم‌اینک یکی از دستگاه‌های مورد نیاز در سایت زباله سراوان خریداری شده و در گمرک است اما وقتی شهرداری رشت پولی ندارد چگونه می‌تواند آن دستگاه را ترخیص کند.

حاج‌محمدی با اشاره به اینکه به غیر از مسئله سراوان به وی از چهارده مسیر فشار وارد می‌شود اظهار داشت: شهرداری رشت با تمام توان و به کمک همه عوامل و نیروهای خود در منطقه سراوان در حال تلاش و کار است بنابراین امیدواریم در صورت رفع برخی موانع اعتباری و مالی موجود از خجالت مردم فهیم سراوان در بیاییم.

Share