شهردار رشت در بازدید از دفنگاه زباله سراوان خبر داد:

دستگاه زباله کوب جدید در دفنگاه سراوان به کارگیری می‌شود

ناصر حاج محمدی، شهردار رشت‌ در بازدید از دفنگاه زباله سراوان از استفاده یک دستگاه زباله کوب جدید در لندفیل سراوان در آینده ای بسیار نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ناصر حاج محمدی در بازدید از دفنگاه زباله سراوان گفت: امروز به دنبال یک دوره طولانی پس از خرید یک دستگاه زباله کوب (کمپکتور)، موفق به ترخیص آن از منطقه آزاد بندر انزلی شده ایم که برای استفاده در مقر سایت دفنگاه سراوان در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص عملکرد این دستگاه اذعان کرد: این ماشین می تواند حجم زباله ها را به شدت کاهش و تا یک سوم (بسته به نوع زباله) تقلیل دهد.

شهردار رشت با اشاره به قدرت کوبش و عملکرد مناسب کمپکتور افزود: این دستگاه، جرم حجمی زباله را بین دو تا سه برابر افزایش می دهد که با استفاده از آن می توان بیش از دو برابر در فضای مکان انباشت زباله صرفه جویی کرد.

حاج محمدی چنین اتفاقی را در نوع خود در سراسر کشور بسیار نادر و کم نظیر توصیف کرد و گفت: رشت دومین شهر کشور است که از زباله کوب استفاده می کند.

شهردار رشت همچنین قیمت این دستگاه را افزون بر هفت میلیارد تومان با هزینه های حمل و ترخیص، عنوان کرد و یادآور شد: این دستگاه که پس از تلاش های فراوان و با حمایت های دولت خریداری شده قابلیت های فراوانی دارد و می تواند در ساماندهی دفنگاه بسیار موثر واقع شود.

دکتر حاج محمدی در خصوص احداث تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان اشعار داشت: تلاش ها برای به سرانجام رسیدن هرچه سریع تر کارخانه تصفیه شیرابه نیز با جدیت ادامه دارد.

وی از استمرار بازدید هفتگی شهرداری رشت از منطقه سراوان خبر داد و تصریح کرد: گزارش های دریافت شده از این بازدیدها نیز حاکی از سینرژی و هم افزایی لازم به منظور به ثمر رسیدن پروژه مذکور می باشد.

شهردار رشت بیان کرد: هم اکنون تجهیزات تصفیه خانه خریداری شده و در محل احداث استقرار یافته است بدیهی ست که با نصب تاسیسات و بهره برداری از سیستم تصفیه مذکور، خروجی تصفیه شده شیرابه های زباله که پس از تصفیه به رودخانه می ریزد و از طرفی منشأ اصلی آلودگی های دو رودخانه رشت نیز می باشد حذف، و آلایندگی دفنگاه سراوان به مراتب کاهش خواهد یافت.

حاج محمدی اضافه کرد: سم پاشی مستمر و پایش های لازم به منظور جلوگیری از تکثیر حشرات موذی در حال انجام است.

شهردار رشت در پایان با قدردانی از تلاش ها و زحمات شبانه روزی ریاست و پرسنل خدوم سازمان پسماند افزود: تلاش های این افراد در راه کنترل آلودگی های زیست میحطی و حفاظت از محیط زیست ستودنی است.

شاهرخ طلیسگر سرپرست معاونت خدمات شهری، علیرضا حاجی پور رئیس سازمان‌ پسماندهای شهرداری رشت، حامد بشر دانش مدیر خدمات شهری و علیرضا قانع سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در این بازدید شهردار رشت را همراهی می کردند.

Share