فرمانده انتظامی تشریح کرد:

قتل همسر با بند کفش در انزلی

سرهنگ مجید حسینی، فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی از دستگیری قاتل ۴۰ ساله در کمتر از ۱۴ ساعت در این شهرستان خبر داد و افزود: متهم پس از ارتکاب قتل با خودروی شخصی به یکی از استان‌های همجوار گریخته بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی بندرانزلی از دستگیری قاتل ۴۰ ساله در کمتر از ۱۴ ساعت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مجید حسینی با اعلام این خبر گفت: در پی تماس با پلیس ۱۱۰مبنی بر مرگ زنی ۳۲ ساله در یک درگیری خانوادگی، شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس آگاهی بندرانزلی بلافاصله برای بررسی موضوع در محل جرم حضور یافتند و با استفاده از شگردهای پلیسی موفق به شناسائی یک متهم در این پرونده شدند.

وی تصریح کرد: متهم که پس از ارتکاب قتل با خودروی شخصی به یکی از استان‌های همجوار گریخته بود با تلاش ماموران انتظامی مجاب به بازگشت به شهرستان بندرانزلی شد که پس از مراجعت در کمتر از ۱۴ ساعت از وقوع قتل دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شد.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه متهم انگیزه قتل را اختلاف خانوادگی شدید با همسرش عنوان داشته است، اظهار داشت: بنا بر اعترافات متهم در شب حادثه بعد از درگیری لفظی و فیزیکی بین وی و همسرش، مقتول تصمیم به ترک منزل می‌گیرد و هنگامی که تلاش‌های قاتل برای ممانعت از خروج او از منزل بی‌ثمر می‌ماند از شدت عصبانیت با بند کفش اقدام به خفه کردن همسرش کرده است.

حسینی قتل خانگی را یکی از شدیدترین انواع خشونت خانگی دانست و خاطرنشان کرد: قتل خانگی معمولاً با درگیری لفظی آغاز و در صورتی که کنترل نشود به قتل همسر ختم می‌شود. اغلب قتل‌های خانگی بدون نقشه قبلی اتفاق می‌افتد و نباید از نقش اعتیاد و تاثیر آن بر کاهش قدرت تحلیل مغز در زمان بحران و تصمیم‌گیری تکانشی غافل بود. قتل‌های خانگی در محلی اتفاق می‌افتد که مکان امن تلقی می‌شود و اقدامات فرهنگی و تقویت بنیان خانواده از جمله راه‌های نفوذ به این عرصه است.‌

فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی در پایان از شهروندان خواست، در صورت بروز مشکل در محیط خانواده به مراکز خدمات مشاوره رایگان مانند دایره مشاوره کلانتری‌ها و نیز بهزیستی مراجعه کرده تا با فراگرفتن مهارت‌های حل مساله و کنترل پرخاشگری از بروز چنین فجایع خانوادگی پیشگیری شود.

Share