سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش در گیلان خبر داد:

شرکت بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز در جشنواره جابربن حیان

سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش در هشتمین جشنواره دانش‌آموزی جابربن حیان در گیلان اظهار کرد: در هشتمین دوره جشنواره جابربن حیان، بیش از ۳ میلیون و۴۰۰ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و در پایه‌های چهارم، پنجم و ششم شرکت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید جواد حسینی در هشتمین جشنواره دانش‌آموزی جابربن حیان که به میزبانی گیلان در شهر انزلی در حال برگزاری است، بابیان اینکه این جشنواره در راستای تحقق یکی از بندهای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین مبتنی بر خلق نوآوری، تحقیق، کارهای عملی و مهارتی دانش‌آموزان، برگزارشده است که با استقبال بسیار خوب دانش آموزان هم مواجه شده است.

وی با اشاره به شرکت بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز کشور در جشنواره جابربن حیان خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۳۰۰دانش‌آموز به سطح ملی راه‌ یافته‌اند که در رشته‌های مختلف پژوهشی و دست سازه، شرکت کرده‌اند.

 سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش با اشاره به اینکه علاوه بر جشنواره جابربن حیان، جشنواره خوارزمی در دوره متوسطه اول و جشنواره جوان خوارزمی برای دوره متوسطه دوم و دانشگاه برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره‌ها در راستای تحقق دو موضوع بسیار مهم در اقتصاد کشور یعنی رونق تولید و اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، برگزار می‌شود.

حسینی بابیان اینکه وزارت آموزش‌ و پرورش ۱۳ جشنواره و مسابقات مختلف را در سطح کشور برگزار می‌کند، گفت: در عرصه هنر بیش از ۷۰ رشته هنری که ۱۰ میلیون دانش‌آموز در آن شرکت کردند، در عرصه قرآن و عترت و نماز بیش از ۹ میلیون دانش‌آموز مشارکت داشتند، همچنین در عرصه‌های ورزشی، علمی، نوجوان و جوان خوارزمی جشنواره هایی برگزار می کند که این جشنواره‌ها با استقبال خوب دانش آموزان مواجه شده است.

رضوان حکیم زاده،معاون آموزش ابتدایی در ادامه این مراسم اظهار کرد: ۲۰۶ اثر از سراسر کشور به مرحله کشوری هشتمین جشنواره جابربن حیان به نمایندگی از سه میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز راه‌یافته است.

حکیم زاده با تصریح اینکه دشمنان با تهدید و تحریم نتوانستند تأثیری بر سرمایه‌های پویای کشور بگذارند، افزود: با شکوفایی استعداد دانش آموزان می‌توانیم در برابر تحریم‌های دشمنان مقاومت کنیم.

وی افزود: در جشنواره جابربن حیان دانش آموزان مسائل و مهارت‌های زندگی را فرامی‌گیرند و چالش‌های محیط‌زیست را شناسایی و راهکارهای مقابله با آن را با خلاقیت نوین ارائه می‌دهند.

شایان‌ذکر است، در هشتمین دوره از جشنواره جابر بن حیان به میزبانی مشترک رشت و منطقه آزاد انزلی، ۳۰۰دانش‌آموز منتخب از سراسر کشور حضور دارند که در این جشنواره ۲۰۶ اثر در قالب‌های طبقه‌بندی، نمایش علمی (مدل، تحقیق، نمایش) آزمایش و طراحی و ساخت به نمایش درخواهد آمد.

Share