سرپرست استانداری گیلان تاکید کرد:

آموزش و پرورش محور توسعه است | لزوم تقویت جایگاه پرسشگری و مهارت‌آموزی

سرپرست استانداری گیلان گفت: برگزاری چنین جشنواره‌های دانش‌آموزی باعث تقویت روحیه کار آفرینی و خلاقیت و اعتماد به نفس بیشتر می‌شود و زمینه شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان و به ویژه علاقمندان به حوزه پژوهش را فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ارسلان زارع امروز در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره دانش‌آموزی جابربن حیان که با حضور سرپرست وزرات آموزش و پرورش در منطقه آزاد انزلی در حال برگزاری است، با بیان اینکه برای توسعه یافتگی هر جامعه و کشور نیازمند رشد و تحول بنیادین در باور فرهنگی نهادهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور هستیم، اظهار کرد: آموزش و پرورش بنیادی‌ترین محور این ارکان توسعه‌ای است که به اختصار می‌توان گفت آموزش و پرورش محور توسعه است لذا برای توسعه باید مهمترین عناصر آن یعنی منابع غنی انسانی برای تحقق سند بنیادین آموزش و پرورش در محور قرار گیرند.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه کشور برگزاری جشنواره جابر بن حیان است، افزود: برگزاری چنین جشنواره‌های دانش‌آموزی که به صورت فرآیندی در سطح ملی انجام می‌گیرد باعث تقویت روحیه کار آفرینی و خلاقیت و اعتماد به نفس بیشتر می‌شود و زمینه شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان و به ویژه علاقمندان به حوزه پژوهش را فراهم می‌کند.

وی گفت: معلمان و راهنمایان اجرای این پروژه بزرگ هم نقش بسیار بزرگی برای شناسایی و شکوفایی استعدادها و هدایت مجریان و محققان نوجوان برای ایده آفرینی و بروز خلاقیت‌ها نقش موثری دارند که امروز برای اعتلای اهداف کشورمان سخت به بروز چنین خلاقیت‌هایی نیاز داریم.

زارع با اشاره به تمرکز دولت بر توسعه در ابعاد مختلف، تصریح کرد:  تقویت جایگاه پرسشگری، پژوهش تحقیق دانش‌آموز محوری، مهارت‌آموزی و اصلاح نظام آموزشی مورد توجه دولت بوده و ارتقای شاخص‌های حاصل شده آموزشی و پرورش و تربیتی در چند سال اخیر نتیجه توجه ویژه دولت اعتدال بوده است.

وی اضافه کرد: یکی از مصادیق بارز توجه بیشتر دولت تدبیر و امید به اساسی‌ترین نکات آموزشی و پرورشی اهتمام به تحقیق و پژوهش و برگزاری جشنواره‌هایی از این دست است تا دانش‌آموزان بتوانند با تقویت پدیده شناسی و اعتماد به نفس و روحیه کارآفرینی در راستای تحقق توسعه گام بردارند.

Share