با حضور خبرنگاران، اصحاب رسانه و روابط عمومی ادارات؛

اولین کارگاه آموزشی علمی خبرنویسی در آستارا برگزار شد

اولین کارگاه آموزشی علمی خبر نویسی با حضور خبرنگاران، اصحاب رسانه و روابط عمومی ادارات آستارا با تدریس مجید محمدپور رئیس اسبق ایرنای گیلان در یک روز در گالری معراج این شهر برگزار می‌شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اولین کارگاه آموزشی علمی خبرنویسی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه و روابط عمومی ادارات شهرستان مرزی بندر آستارا در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

فرماندار آستارا برگزاری این دوره را فرصتی برای فعالان عرصه خبر دانست و گفت: آستارا همواره به علم، شعور و دانش معروف بوده و این گونه دوره های آموزشی خبر نویسی در جهت اعتلا و پیشرفت علمی خبرنگاران شهرستان به عنوان یک بازوی قدرتمند در بیان مشکلات جامعه تاثیر بسیاری خواهد داشت.

حسن رستم زاد جنگ امروز را رسانه‌ای دانست و بیان کرد: غرب و آمریکا پیش از حمله به هر نقطه ای ابتدا از طریق ابزار رسانه اهداف خود را تنظیم و سپس تجاوز خود را انجام می‌دادند، همین دلیل ما نیز باید با تقویت رسانه‌های خود در مقابل توطئه‌های آنها ایستاده و اجازه رسیدن به اهداف کورشان را ندهیم.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به اهمیت تاثیر گذاری رسانه گفت: از زمانی که بشر بوده رسانه نیز حضور داشته است، رسانه همواره در تاریخ نقش موثر خود را نشان داده و کارش گاهی از بمب اتم نیز قوی‌تر است.

وی فضای مجازی را به تعبیر مقام معظم رهبری واقعی ترین فضا دانست و تصریح کرد: در سال رونق تولید مقوله تولید موفق خبر ها، ارتقای اطلاعات و دانش علمی خبرنگاران بوده و بنده از این گونه کارگاه‌ها حمایت میکنم و بعد از این تلاش خود را برای تداوم آن بیشتر خواهم کرد.

گفتنی است اولین کارگاه آموزشی علمی خبر نویسی با حضور خبرنگاران، اصحاب رسانه و روابط عمومی ادارات آستارا با تدریس مجید محمدپور رئیس اسبق ایرنای گیلان در یک روز در گالری معراج این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش دیارمیرزا، این کارگاه از صبح امروز با همکاری فرمانداری شهرستان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در آستارا در حال برگزاری بوده و به شرکت کنندگان گواهی نامه داده می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و علاوه بر فعالیت نشریات محلی و نمایندگی هشت خبرگزاری و پایگاه خبری، دفترهای صداوسیما و خبرگزاری جمهوری اسلامی و حبرگزاری بسیج در آن فعال است.

Share