رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا خبر داد:

مدال نقره هنرمند گیلانی از جشنواره بین المللی عکاسی فرانسه

شاپور تشرینی گفت: پرویز نوری زاد هنرمند عکاس از شهرستان آستارا، در جشنواره بین المللی داگر (DAGUERRE) فرانسه مدال نقره کسب کرد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا گفت: پرویز نوری زاد هنرمند عکاس از این شهرستان، در جشنواره بین المللی داگر (DAGUERRE) فرانسه مدال نقره کسب کرد.

شاپور تشرینی افزود: یازدهمین جشنواره داگر در ماه گذشته با ارسال هفت هزار و ۸۰۶ اثر از کشورهای مختلف به دبیرخانه آن در پاریس در بخش های موضوع آزاد رنگی، آزاد تک رنگ، قرمز و نور شب برگزار و نوری زاد از آستارا جزو سه عکاس برگزیده شد.

وی اظهار کرد: این جشنواره معتبر بین المللی زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (FIAP) و انجمن عکاسی آمریکا (PSA) برگزار می شود و عکس های برگزیده، نشان این فدراسیون و انجمن را دریافت می کنند و عکس های منتخب، تا پایان خرداد در نمایشگاهی در شهر پاریس به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی بیان کرد: نوری زاد پیش از این در پنج جشنواره ملی عکاسی مقام کسب کرده و مدال نقره جشنواره فرانسه، اولین جایزه بین المللی اوست.

پرویز نوری زاد متولد ۱۳۶۰ است. وی فعالیت عکاسی را از سال ۱۳۷۴ آغاز کرده و انتشار کتاب عکس هنرمندان آستارا با بیش از ۱۴۰ عکس و شمارگان ۲ هزار نسخه در سال ۱۳۸۵ و برپایی بیش از ۳۰ نمایشگاه گروهی و انفرادی از سوابق هنری اوست.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و ۴۰۰ هنرمند در هفت انجمن هنری آن فعالیت می کنند.

Share