دادستان کل کشور در یادواره شهید افتخاری:

همه نابسامانی‌ها را نمی‌توان به دشمن نسبت داد | امروز خانه ما صحنه جنگ دشمن است

دادستان کل کشور با بیان اینکه همه نابسامانی های اقتصادی را نمی توان به دشمن نسبت داد، اظهار کرد: مدیران اقتصادی و کسانی که بازار اقتصاد را مدیریت می کنند می توانند بهتر از این مدیریت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام «محمدجعفر منتظری» عصر امروز( پنج‌شنبه، ۶ تیر) در مراسم سالگرد شهید محمدحسین افتخاری نماینده دوره سوم مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی که در مسجد حضرت ولیعصر(عج) فومن برگزار شد، اظهار کرد: شهید افتخاری عالِم خدمتگذاری بود که ۲۹ سال پیش جان خود را در راه خدمت به اسلام و مردم فدا کرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه آشنایی مردم با شرایط روز لازم و ضروری است، افزود: در آستانه شهادت امام جعفر صادق(ع ) هستیم، امامی که نام مذهب حقه جعفری منتسب به این امام است.

وی با بیان اینکه شیعه جعفری ازین جهت است که بقای این مذهب حق مبتنی بر معارفی است که آن امام بزرگوار بخاطر شرایط سیاسی زمانش موفق به گسترش آن شد گفت: امروز اگر به روایاتی که در کتب احادیث شیعه جمع آوری شده ملاحظه شود اکثر آن‌ها به امام صادق(ع) منتسب است.

حجت الاسلام منتظری با اشاره به خاطره جانگداز هفتم تیر تصریح کرد: در سال ۶۰ منافقین خیانتکار پشت سر هم جنایاتی آفریدند که یکی از وحشتناک‌ترین آن حادثه هفتم تیر بود که در آن تعدادی از خدمتگزاران نظام و مردم به شهادت رسیدند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه حادثه دلخراش هفت تیر برای نظام جمهوری اسلامی حادثه ای بسیار پرهزینه بود خاطرنشان کرد: ۷۲ نفری که در یک جا جمع شده بودند تا برای آینده و رفاه مردم تصمیم بگیرند با انفجار منافقین به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه این حادثه اثرات فراوانی داشت اظهارکرد: حادثه کربلا برای اسلام بسیار پرهزینه و سنگین بود، اما اگر امام حسین (ع) در آن حادثه شهید نشده بود و واقعه کربلا اتفاق نیفتاده بود اسلام در همان زمان توسط گرگان بنی امیه از بین می رفت.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه حادثه هفتم تیرماه برای نظام هزینه بر بود اما تاثیری که بر جامعه گذاشت بسیار زیاد بود، افزود: تداوم مسیر و اندیشه مرحوم شهید بهشتی از اثرات آن بود، این شهید را منافقین و بدخواهان مورد هجمه قرار داده و تبلیغات منفی علیه او بین مردم موج می‌زد اما این شهادت او را تطهیر کرد و آنگونه که امام راحل فرمودند مظلومیت شهید بهشتی از شهادتش، بیشتر جان را می‌سوزاند.

وی با بیان اینکه حمایت و پشتیبانی مردم بر تداوم انقلاب و مقابله با موضع دشمن تاثیرگذار است، افزود: حضور پرجمعیت مردم در هوای گرم برای تشییع شهدا بسیار جای تحسین دارد به گونه ای حماسه آفریدند که گویا دوران جنگ هشت سال دفاع مقدس  است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه خون شهدا به کشور عزت و اقتدار و به ملت افتخار و سربلندی داده است، گفت: ما هر چه داریم از خون شهدا است و اسلام در طول ۱۴ قرن مرهون خون اباعبدالله است، این ارج نهادن به شهید و شهدا اولین اثرش برای خود ماست.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برکات وجود شهید افتخاری این است که ۲۹ سال است در چنین ایامی به یاد و خاطرش محفل و مجلسی برپا و در این مجلس معارف دین مطرح می شود.

دادستان کل کشور با اشاره به جمله ای از امام علی (ع ) از نهج البلاغه، اظهار کرد: از حوادث گذشته برای آینده عبرت بگیر زیرا وقایعی که اتفاق می افتد شبیه یکدیگر است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد وقایعی هستیم که در ۱۴۰۰ سال گذشته همچنین اتفاقاتی افتاده است و وظیفه ما عبرت گرفتن است، افزود: حادثه کربلا زیر پرچم اسلام و به نام اسلام و قرآن اتفاق افتاد، در این حادثه همه مسلمان و نمازخوان بودند، این حوادث باید عبرت ما شود.

 

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه ترامپ امروز، ترامپ یزید نیست، گفت: آل سعودی که امروز حاکمیت کشور حجاز را بر عهده دارد پرچمش مزین به لااله الا الله است اما فقط گوشه ای از جنایات آنها با مردم یمن را باید دید.

دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز تحلیل درست و بصیرت نسبت به مسائل از ضروریات است، تصریح کرد: مردم اگر با محاسبه و بصیرت دقیق تحلیل کنند، می توانند راه صحیح را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه ما در طول چهل سال حوادث مختلف اعم از جنگ، توطئه های مختلف، فتنه های ۷۸ و ۸۸ و … را در کشور شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: باید تمام این اتفاقات را با بصیرت درست تحلیل کرد، اگر  جریانات سیاسی و وابستگی ها ما را از مسیر حق جدا نکرد، آنگاه دشمن در آن راه پر فراز و نشیبی که در کمین  ایستاده تا آسیب برساند، شکست خواهد خورد.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه شرایط امروز در جامعه از حساسیت بسیار زیاد و اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، اظهار کرد: آثار و تاثیراتی که انقلاب در خارج از مرزها دارد امروز به مراتب نسبت به گذشته نمایان تر شده است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه صدور انقلابی که امام خمینی (ره ) می فرمودند، امروز بعد گذشت چهل سال شاهد آن هستیم، افرود:انقلاب اسلامی ما در لبنان، عراق، سوریه و فلسطین اشغالی و کشورهای منطقه و مناطق دور دست آمریکا و اروپا اثر گذاشته است.

وی با بیان اینکه پیام انقلاب برگرفته از اسلام ناب محمدی و کتاب الهی آسمانی قرآن است، گفت: پیام انقلاب نجات مستضعفین از دست مستکبرین است که دشمن را به صورت جدی به میدان مبارزه کشانده است.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه مقاومت تاثیر خود را گذاشته است، تصریح کرد: آنچه که مردم می توانند از طریق آن به اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی دست یابند مقاومت است.

وی با بیان اینکه امروز در چند جبهه شاهد جنگ دشمن با ملت ایران هستیم، اظهار کرد: ایلام، خوزستان، کردستان و کرمانشاه صحنه جنگ هشت سال دفاع مقدس بود اما امروز در خانه و اتاق به اتاق ما صحنه جنگ دشمن است و فرهنگ ما را هدف قرار داده است.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه اگر مدیریت و مراقبت لازم در فضای مجازی انجام نگیرد شاهد اختلافات زیادی بین خانواده ها می شویم که شاهد آن پرونده های فراوان در دادگستری ها است، افزود: پرونده هایی داریم که منشا اصلی آن معارف شیطانی و تبلیغات ضداخلاقی و انسانی است که در فضای مجازی دشمن فراهم کرده است.

 

دادستان کل کشور با بیان اینکه خانواده ها باید مراقب فرزندان خود باشند، گفت: یکی از جبهه های جنگی که دشمن علیه کشور و ملت و انقلاب گشوده جنگ فرهنگی و تهاجم فرهنگی است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری چندین سال گذشته در راستای شبیخون فرهنگی هشدار داد و امروز شاهد آن هستیم تصریح کرد: مدیران دست اندرکار فضای مجازی باید به جد و اصرار در صحنه حضور داشته باشند و قبل اینکه با انبوهی از خسارت های معنوی و اخلاقی مواجه شویم فضا را مدیریت کنیم.

حجت الاسلام منتظری دومین جبهه دشمن را جنگ اقتصادی با مردم دانست و  خاطرنشان کرد: دشمنان از اوایل انقلاب ما را تحریم کردند اما در یکی دوسال اخیر اوج تحریم ها را به کار بردند  و کلیه تحریم ها را تشدید کردند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه همه نابسامانی های اقتصادی را نمی توان به دشمن نسبت داد، اظهار کرد: مدیران اقتصادی و کسانی که بازار اقتصاد را مدیریت می کنند می توانند بهتر از این مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه در میدان جنگ باید از فرماندهانی استفاده شود که ویژگی های فرماندهی جنگ را داشته باشند، افزود: تنها داشتن سابقه فردی به عنوان رجل اقتصادی نمی تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند، باید خیلی زود آن را تغییر داد.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه مردم نمی توانند شاهد مشکلات اقتصادی بخاطر سوءمدیریت باشند، گفت: حضور مردم در صحنه ها بسیار مهم است و مقام معظم رهبری بارها هم تکرار کرده اند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه اگر حضور مردم نبود اکنون دشمن تا بیخ خانه ها آمده بود، تصریح کرد: دشمن سومین جبهه ای که در جنگ گشوده جبهه نفوذ است.

وی با بیان اینکه نفوذ یعنی دشمن با عواملش نقشه خود را پیاده کند، خاطرنشان کرد: امروز متاسفانه در دستگاه قضایی با پرونده های جاسوسی مواجه هستیم.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه مردم باید مراقب باشند برخی از حوادث و مشکلاتی که با آن مواجه هستیم و نمی گذارند کار به سرعت انجام شود، به عوامل نفوذی بر می گردد، اظهار کرد: یکی از بزرگترین عنایات الهی کار ارزشمندی بود که سربازان گمنام امام زمان(عج ) در وزارت اطلاعات توانستند بسیاری از جاسوس سازمان سیا را شناسایی کنند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه سپاه پاسداران به گونه‌ای توانست پهباد را سرنگون کند که لرزه به تن دشمنان انداخت، افزود: آمریکایی ها با این حرکت سپاه گیج شده بودند و لحظه به لحظه حرف های خود را تغییر می دادند.

وی با اشاره به مولفه هایی که در شکست دشمن موثر بوده، گفت: وجود رهبری آگاه و عزتمند، ولایتمداری، اتحاد و یکپارچگی مردم در حمایت از نظام و حضور در  صحنه، تاثیر خون شهدا و جوانان که خالصانه در میدان مبارزه می روند از علل پیروزی ما است.

Share